Avatar billede carlt Seniormester
02. december 2012 - 17:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Virusprogrammer

Når jeg starter PC´en dukker der en masse "virusprogrammer" op Sikkert fordi det pgl program på et eller andet tidspunkt har "tilbudt" sig, og jeg så har sagt ja, fordi det er jo godt at være beskyttet:-)

Nogle af dem har jeg listet her:

1.Don't lose your AVG protection! Expire in 1 day.
Der er så et tilbud om "ekspres" køb for 40$-60$. Jeg mener sådan set, den var gratis, da jeg i sin tid valgte AVG!
2.En alarm med en advarsel: "1 malwareinfektione" med anbefaling om at rense med det samme. Den kommer fra Microsoft Partner
3.McAffee?
4.RegClean Pro:
    Systemrelaterede fejl        365
    Com- og ActiveX-fejl        163
    Brugerrelaterede fejl                3
    Fejl ved start og afinstallation    114
    Antal fundne fejl i registreringsdatabasen    645
Man kan trykke på et grønt felt "Reparer fejlene"
Det fører til en købsside: "Køb nu " o s v

Mit spørgsmål: Jeg kan sikkert nøjes med ét GODT virusprogram.
Men hvilket (og jeg er sådan set indstillet på, at det ikke nødvendigvis er gratis)?
Hvordan installerer jeg det?
og hvordan slipper jeg af med alle de andre?
Mvh
carlt
Avatar billede 220661 Ekspert
02. december 2012 - 17:42 #1
Til almindelig brug kan du godt "nøjes" med AVG, som antivirus. Jeg havde dog installeret Malwarebytes ved siden af den, som en ekstra beskyttelse. Man kan købe den for omkring 150 kr for en livstids licens, og det synes jeg er en god ide.
De andre programmer du vil af med kan du evt fjerne med Revo uninstaller free:
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Når programmet startes kommer et billede med alle programmer som du har. Vælg "Dit program" og tryk på afinstaller. 3 mulighed der vises i næste boks accepteres. Programmet afinstalleres. Du trykker på næste og registreringen tjekkes for efterladenskaber. Når resultatet kommer vælger du "vælg alt" og trykker "slet" og herefter på  næste. nogle gange kommer der filer op to gange og her vælges også at slette disse.
Genstart pc.
En anden måde er denne her: http://kb.eset.com/esetkb/index?page=content&id=SOLN146
Avatar billede hcma Novice
02. december 2012 - 17:43 #2
1 antivirusprogram er rigeligt. Hvis du har flere, kan de konflikte med hinanden.
Find et godt et:  og et godt et er der hurtigt får opdateret nye virusdefinitioner.
Kan ikke anbefale et foran nogle andre, men jeg har selv gode erfaringer med:
Kaspersky, Bullguard og ESet.
Kører selv med ESet p.t., men prøv at tage et kig her:
http://www.spywarefri.dk/sikkerhedspakken/
Avatar billede 220661 Ekspert
02. december 2012 - 17:45 #3
Ps Din pc må da ikke virke optimalt hvis du har flere antivirusprogrammer kørende samtidigt.

Det svarer jo til at invitere konen og elskerinden til samme selskab. En masse konflikter kan påregnes når dette gøres.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. december 2012 - 19:59 #4
Start med at slette alle pånær et enkelt. Genstart.
Hent Avast (gratis)
Slet det sidste af de gamle. Genstart.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2012 - 09:42 #5
Der er så et tilbud om "ekspres" køb for 40$-60$. Jeg mener sådan set, den var gratis, da jeg i sin tid valgte AVG!

Du har downloaded købe version af AVG antivirus, du er nød til at afinstaller AVG antivirus pro og hente AVG free hvis du vil havde det gratis.

( At jeg, og andre så vil vælge et andet antivirus ...... som for eksempel Avast antivirus free ! )

Mcaffee SKAL fjernes med Remove tool fra Mcafee  og ikke REVO.
http://mcafee-removal-tool.com/

AVG hvis du vil afinstallere det skal det gøres med Remove tool fra AVG
http://www.avg.com/us-en/utilities

Reg Clean Pro
http://www.eksperten.dk/spm/970544
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2012 - 20:35 #6
Er du kommet videre?
Avatar billede carlt Seniormester
09. januar 2013 - 07:58 #7
Beklager den lange tid.
Jeg forsøgte flere gange med de anviste metoder, men kunne ikke få det til at virke.
For et par dage siden havde jeg besøg af en ven,
og han kunne!
Men tak til jer der brugte tid på mig!
Hvordan skal point fordeles?
Hilsen carlt
Avatar billede 220661 Ekspert
09. januar 2013 - 16:00 #8
Du må vurdere hvilken af løsningerne der er brugt, og bede denne hjælper eller hjælpere hvis der er flere om svar, så du kan lukke tråden.
Avatar billede carlt Seniormester
16. januar 2013 - 08:45 #9
220661 (22/6-61?):
Du er åbenbart den eneste, der stadig har tråden åben.
OG du har samtidig været meget aktiv.
Så hvis du lægger et svar:-)
Mvh
carlt
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2013 - 16:01 #10
Ja det er rigtig forstået.
Jeg lægger et svar, og tak for point.