Avatar billede jjbirk Nybegynder
02. december 2012 - 14:29 Der er 1 løsning

Kan man lave det så en diskette hveviser til en cd ?

Hej med jer.
Jeg har et problem som jeg håber nogen kan hjælpe med.

Jeg har en maskine hvor der ikke er dvd drev i, kun en alm. cd drev.
Jeg vil gerne kunne ligge windows 2008 ind på maskinen, jeg har en usb pin hvor jeg kan ligge serveren ind på, men jeg kan ikke boote fra usb :-)

Så håber der er en der kan lave et eller andet, så jeg kan opstarte via mit A drev (alm. diskette drev) som så på en måde kan indstallere via usb pinden.

Håber i forstår ellers spørger i bare :-)
Avatar billede jpvj Nybegynder
02. december 2012 - 14:45 #1
Som jeg tolker det du skriver, har du en maskine med et 3½" diskettedrev og et CD-drev.

Du ønsker at installere Windows (Server) 2008 som kun findes på DVD (eller som en ISO afbildning heraf).

Jeg tror du har formuleret din overskrift forkert - burde spm. ikke være "Kan man lave det så en diskette henviser til en USB?". Det passer også med teksten.

I så fald kan du prøve at følge denne guide:
http://www.howtogeek.com/howto/16822/boot-from-a-usb-drive-even-if-your-bios-wont-let-you/