Avatar billede fragomatic Nybegynder
02. december 2012 - 08:48 Der er 5 kommentarer

Har brug for hjælp til min computer. den dur ikke

Jeg sider her og er hved at give op efter ca 3 dage hvor jeg ikke har lavet andet end at se om jeg kunne fixe min computer.

Problemmet er.
Den Genstarter bare uden grund.
Den giver mig blue screen of death.
Den fryser bare.

Hvad har jeg selv prøvet.
Jeg har skiftet grafikkortet ud med en anden for at se om fejlen kunne ligge der.
Jeg har ændret mit C drev til en anden hardisk så styresystemmet er på anden HD
Jeg har prøvet at pille alle ram ud på nær en. og har prøvet at rykke den ene ram skive til en anden slot.
Jeg har prøvet en bios reset.
jeg har prøvet at instalere alle de nyeste driver både til bundkort, grafik audio, bios osv.
jeg har haft formateret minst 7 gange på grund af ændringerne som jeg har foretaget med tiden.
jeg har prøvet at gp under events for at se hvorfor den lukker computeren. den giver mig denne kode (The computer has rebooted from a bugcheck.  The bugcheck was: 0x0000000a (0x000000000000002b, 0x0000000000000002, 0x0000000000000000, 0xfffff80002a81a03). A dump was saved in: C:\Windows\MEMORY.DMP. Report Id: .) som jeg ikke rigtigt forstår hvad jeg skal bruge til. måske en her inde kan fortælle mig hvad den siger.
Fandt en løs ledning fra strømforsygningen som jeg har skiftet ud. løste ikke problemmet.
Har udført en virus scan af system med AVG anti virus.

Hvis der er noget i kan komme i tanke om jeg kan teste eller noget jeg kan give jer for at finde en løsning så vil jeg gøre alt for at give de informationer som er nødventige. takker for forhånd.

skal siges har brugt rigtigt meget tid på at søge efter problemmet på nettet. blandtandet grund til nogle af mine forsøg på at lave min maskine. men står lidt fast nu

Computer.
intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9550 @ 2,83GHz
8 gb ddr 2 ram
ATI Radeon HD 5700 Series
Windows 7 proffesionel
Har også prøvet Window 7 untilmate.

er ikke den bedste til computer så derfor skriver jeg her i håb om hjælp
Avatar billede sippa Nybegynder
02. december 2012 - 09:16 #1
Hej
Her er måske noget du ka bruge

http://aumha.org/a/stop.php#0x21a
Avatar billede 220661 Ekspert
02. december 2012 - 09:28 #2
Hej og velkommen til.
Prøv at hente Blue screen of death viewer, og beskriv hvad den skriver:
http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html
Synes der burde være noget tekst ud over den lange stopkode.
I nogle kan der stå evt "Driver no less or ecual".
Er forskellig fra hvilken fejl det er
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2012 - 09:44 #3
det er en zip mappe du pakker ud og lægger hvor du vil have den til det

trykker på blue screen og den vil så åbne din mini dump fil og her kopierer du den første den foreslår ind i Google og hvis du er heldig fortæller den dig hvad der er af løsninger

ofte er det grafikkort driver der laver det men kan være meget andet

koderne ligger her

c:\windows\minidump

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2012 - 10:15 #4
du kan også gå denne vej men den er mere rodet hvis du ikke er vant til det men se videoen alligevel
den er om en virus/spyware men så forstår du måske systemet

http://www.youtube.com/watch?v=oITxnPGSHvM

denne vej fra microsoft er også en død sejler

http://support.microsoft.com/kb/958233

som du ser her er der mange løsninger af mere end tvivlsom karakter

LAD VÆRE MED AT HENTE NOGET NED FRA DEN

men bare lsæ den

http://pcsupport.about.com/od/findbyerrormessage/tp/stop_error_list.htm

derfor bruger man nirsoft der viser direkte hvad det skyldes

benyt lejligheden til at opdatere hele din pc når du har fundet denne fejl og løst den
dine drivere er det der holder hele din pcs ydelse sammen for dig så det er vigtigt

her kan du bagefter bruger slimdrivers der er gratis at bruge men kræver registrering

http://download.cnet.com/SlimDrivers-Free/3000-18513_4-75279940.html?part=dl-0

her er koder til xp

http://www.geekstogo.com/forum/topic/43519-windows-xp-blue-screen-of-death-stop-codes/

m.v.h
Avatar billede fragomatic Nybegynder
26. maj 2013 - 18:01 #5
ked af at jeg skriver tilbage til denne så sendt men har spurgt så mange steder om hjælpe. men jeg fandt ud af hvad problemmet var. Skiftede mit bundkort ud med en splinter nyt og det ordnede problemmet. så går stærkt ud fra at bundkortet simpelhent var gået i stykker.