Avatar billede ksor Mester
30. november 2012 - 17:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

MS Security Essentials virker ikke !

Jeg har en pc, som kører XP og som har installeret MS Security Essentials (SE) - det har tidligere fungeret uden problemer, men nu siger Windows pludselig, at pc er risikobetonet SELVOM SE kører OG er opdateret.

Det er som om Windows ikke kan "se" den kører og viser, at viruskontrollen er slået fra.

Hvordan kan jeg få den slået til igen ?

(Jeg HAR prøvet at af/geninstallere SE !)
30. november 2012 - 18:29 #1
Hurtig tanke:
... er der måske kommet et andet "Sikkerhedsprogram" på ?
Avatar billede claes57 Ekspert
30. november 2012 - 19:19 #2
prøv med en systemgendannelse til dagen før. Og hvis det virker, så slet alle senere gendannelsespunkter (der er nok noget gums i).
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2012 - 14:49 #3
Avatar billede claes57 Ekspert
02. december 2012 - 14:54 #4
som jeg har set det:
Microsoft dumper (skal skiftes).
AVG sætter en reklame på alle udgående mails.
Avast kan være lidt tricky at sætte op mht mail (hos mig havde den valgt et forkert portnummer) men kører eller ok.
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2012 - 15:02 #5
Avast antivirus free er nok at foretrække, da det giver mest sikkerhed af de gratis programmer.
Avatar billede ksor Mester
11. december 2012 - 20:43 #6
OK - ingen har et svar