Avatar billede ranni Forsker
30. november 2012 - 15:44 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Fra TDC fast til fibernet

Hej.
Jeg skal til at overgå fra meget langsom TDC fast/trådløs router
til fibernet.
Jeg har ikke noget som helst kendskab til router, men jeg kan forestille mig at TDC `s langsomme router (de kan kun levere 1,7 Mb over deres fastnet til deres egen trådløse router) ikke kan behandle fiberhastigheden.
Hvad skal jeg se efter ??? når den skal række max. 15 meter og 2 vægge  og betjene 2 PC ??
Jeg regner med at punge ud med små 1000 kr.

(( 60 point fordi det kan være svært at forklare mig, så jeg kan forstå det ))
Avatar billede claes57 Ekspert
30. november 2012 - 15:52 #1
det er mere wi-fi, som skal være på .n standarden for at være optimal mht hastighed.
Avatar billede Bitness Nybegynder
30. november 2012 - 15:54 #3
Hov fik ikke lige det her med.

Hvis du får en med wifi i fra udbyderen prøv lige den først, jeg har en zyxel p2812 fra altibox og den rækker ganske godt selvom det er indbygget antenner.
Avatar billede sadolin1978 Novice
30. november 2012 - 16:16 #4
Jeg kan godt tilslutte mig den ASUS ( nr 2 fra proshop ) det er en N standard og dual band hvilket gør den en lille smule fremtidssikret.
ellers kunne denne være en mulighed

http://home.cisco.com/en-eu/products/routers/EA3500
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
30. november 2012 - 17:39 #5
...
Avatar billede fuldstop Nybegynder
30. november 2012 - 17:41 #6
Ellers skal du op i 802.11 AC standarden, men kræver jo så også at dine komponenter understøtter dette.
Avatar billede ranni Forsker
30. november 2012 - 19:05 #7
Tak for tippene.
Hvad skal jeg være særlig opmærksom på for at undgå samme situation, da jeg købte DVB-T, der skulle være DVB-T2 med C+ ???
Avatar billede claes57 Ekspert
30. november 2012 - 21:20 #8
intet - dine maskiner har en wi-fi standard, og den kan du billigt opgradere med en usb-dims. Og routere er også billige - så det er ikke noget med at hele købet er forkert.
Avatar billede ranni Forsker
01. december 2012 - 12:49 #9
Tak til jer alle !!
nu er jeg lidt mindre usikker til køb af ny router.