Avatar billede NielsErikP Mester
25. november 2012 - 21:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SCAMMERS!! folkens pas på.......

Hej...

Vil høre om der er andre der her på eksperten idag har modtaget noget lignede  :

"Hello!
Greetings. I am Miss Molita Naguna i just want to let you know that there is something very serious and urgent i will like to share with you.

Please kindly respond as soon as you get this mail so that i can explain myself in a more better way.contact me back here just for more details (m_naguna1@yahoo.com)
Expecting to hear from you.

Miss Molita Naguna. "

Det gælder nok om at passe på..
Mon ikke der fra CO-ADmins sidde ved lidt arbejde kunne forhindres at disse "Scammers" kontakter en her ??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. november 2012 - 21:49 #1
Det kunne være det samme her: http://www.eksperten.dk/spm/972826
Men den slags hopper vi da ikke på.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. november 2012 - 21:49 #2
det kunne stoppes hvis man laver et par regler:
1) danskere fra ikke danske ip-adresser blokeres
2) alle danske ip-adresser, der ikke skriver på dansk, blokeres.

Men nu har vi altså begge typer her - så det vil være svært at lave en regel, der lukker 'de skøre' ude, og tillader alle ok-personer.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. november 2012 - 21:51 #3
#2 - vi har et par flinke danskere på eksperten.dk, der opholder sig i udlandet. Og vi har også een eller to på eksperten.dk, der skriver engelsk, men forstår dansk. Du får svært ved at lave en god regel ;)
Avatar billede NielsErikP Mester
25. november 2012 - 22:00 #4
hej..

#1: Ja.. erik det ligner til for veksling...
Og nej det hopper vi da ik på.. Men mente dog alligevel ikke jeg ville undlade at informere om begivenheden.

#2: Ja.. DEt kunne squ være rart at slippe for den slags... isbrydnings forslag er jeg nok ikke lige den skarpeste kniv i skuffen til.. Så godt at høre din ide.. Men CO-Admins sidder vel ikke og læser tråde uden de lige bliver gjort opmærksom på det, mon ??
Avatar billede vejmand Juniormester
25. november 2012 - 22:55 #5
Send en intern besked til Lars med brugernavn på synderen, så bliver brugeren deaktiveret: http://www.eksperten.dk/bruger/post/send/lars_pcworld.dk
Avatar billede NielsErikP Mester
28. november 2012 - 23:06 #6
Hej...

Lars underrettet.. bruger bannet.

Tak for input.

Lukker!