Avatar billede Slettet bruger
25. november 2012 - 10:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

ASA og TMG

Har tidligere prøvet, men giver det endnu et forsøg.

Kan nogen helt simpelt forklare mig de mest grundlæggende funktioner i en ASA og en TMG og hvorfor det er nødvendigt at have begge på et virksomhedsnetværk?
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2013 - 17:35 #1
Øv.
Avatar billede techdude2010 Nybegynder
19. januar 2013 - 16:27 #2
Cisco ASA er en HW firewall som ofte bliver benyttet som første FW efter en virksomheds gateway.

Der kan benyttes VPN samt NAP/NAC til at tillade eller ikke tillade adgang til det efterfølgende netværk.

Her benytter mange så en MS TMG i deres DMZ som er en SW firewall enhed.
Oven i firewall har TMG en lang række anvendelses muligheder.

MS TMG kan fungere som en router, et Internet gateway, en virtual private network (VPN) server, en network address translation (NAT) server og en proxy server.

Af sikkerheds features kan nævnes:
Firewall der kan fortage deep packet inspection, SSL stripning så al trafik kan logges kontrolleres,  secure web content (scanne hjemmesider) og email og filtrere malware fra trafikken (AV direkte i TMG).

TMG kan til en vis grænse forhindre exploits og security vulnerabilities og indhold der ikke matcher en evt. predefined security policy.

Microsoft Forefront TMG tilbyder application layer protection, mod Cisco ASA der er HW netværks sikkerhed.

Disse to produkter benyttes ofte sammen som to vejs sikkerhed.
Mindre virksomhedder benytter ofte kun den ene, eller anden løsning.

Mvh.
techdude