Avatar billede Jesper888 Nybegynder
24. november 2012 - 01:58 Der er 16 kommentarer

Computeren er blokeret

Hej

Håber nogen kan hjælpe mig, der kom pludselig et popup, som ikke går at lukke ned.

Der står " Computeren er blokeret" De truer så med en masse paragrafer og bøder, og vil have en til at betale penge via Ukash og Paysafe for at låst sin pc op, jeg har prøvet at starte min pc op i fejlsikret tilstand men billedet er der stadig.

Det er en Lenovo laptop, hvis det har interesse eller betydning.

Windows 7 prof.

Håber derer en venlig sjæl med viden som vil bruge 5 min på mig, så jeg kan komme til at bruge min Laptop igen.

Mvh.

Jesper
Avatar billede vejmand Juniormester
24. november 2012 - 07:23 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2012 - 07:42 #2
spam f8 knappen med det samme under opstart.
Start op i fejlsikret tilstand med netværk.
Systemgendan til før du fil problemet.

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2012 - 08:20 #3
Hov glem lige #2 da du ikke kan starte i fejlsikret tilstand
Avatar billede Jesper888 Nybegynder
24. november 2012 - 10:10 #4
Der er desværre ikke noget af det som virker, måske fordi jeg ikke just er en haj til det der Command prompt, men fatter ikke en brik af det, for at sige det pænt.

Kan man komme omkring det på andre måder.

Jeg har forøvrigt ingen gendannelsespunkter heller, ved ikke hvor de er blevet af
Avatar billede Jesper888 Nybegynder
24. november 2012 - 10:14 #5
Der er desværre ikke noget af det som virker, måske fordi jeg ikke just er en haj til det der Command prompt, men fatter ikke en brik af det, for at sige det pænt.

Kan man komme omkring det på andre måder.

Jeg har forøvrigt ingen gendannelsespunkter heller, ved ikke hvor de er blevet af
Avatar billede Jesper888 Nybegynder
24. november 2012 - 10:15 #6
Der er desværre ikke noget af det som virker, måske fordi jeg ikke just er en haj til det der Command prompt, men fatter ikke en brik af det, for at sige det pænt.

Kan man komme omkring det på andre måder.

Jeg har forøvrigt ingen gendannelsespunkter heller, ved ikke hvor de er blevet af
Avatar billede hcma Novice
24. november 2012 - 11:55 #7
prøv også at kigge her:
http://www.eksperten.dk/spm/966482

(og lige en lille ting:  du skal IKKE komme med et svar, da et svar betragtes som en mulig løsning. Du skal udelukkende komme med kommentarer)
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2012 - 15:10 #8
Hvilke sikkerhedsprogram har du på computeren ?

Det er en Lenovo laptop, hvis det har interesse eller betydning.
JA det har det, model ?

Kan du ikke indlæse Recovery ?? ( F11 ). Det sletter selvføgelig alt på computeren.
http://www.youtube.com/watch?v=j7G93cWDVqo
Avatar billede sullep Nybegynder
24. november 2012 - 14:35 #9
Opret dig som bruger her.
http://www.spywarefri.dk/forum/
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2012 - 15:53 #10
Hvis ikke der er taget backup af filer havde jeg forsøgt en rensning ved hjælp fra en live cd.
Evt Hirens Boot cd hvor der er en del programmer man kan bruge.
Alternativt så kunne disken sættes til en sata ide adapter og scannes fra en anden pc, som er 100% opdateret, og med Malwarebytes installeret i nyeste version.
Avatar billede sullep Nybegynder
24. november 2012 - 16:44 #11
Mit forslag i mit sidste indlæg skal forstås på den måde, at jeg nem kan hjælpe dig, det kræver bare at jeg skal kunne vedhæfte filer til mit indlæg og det kan dette forum´s  software her ikke klare.
Avatar billede Jesper888 Nybegynder
25. november 2012 - 11:02 #12
AVG Free edition

Den er en T410

Jo kan godt få Lenovo Recovery frem men ville gerne undgå at slette alt.
Avatar billede Jesper888 Nybegynder
25. november 2012 - 11:03 #13
Ok, hvordan kan vi så få filerne frem?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2012 - 12:46 #14
Hent denne her: http://www.hirensbootcd.org/files/Hirens.BootCD.15.2.zip og pak zip filen ud.
Brænd den så den bliver bootbar. Jeg brændte min fil med Img Burn, men de fleste brænderprogrammer kan det.
Vælger man i de nyere styresystemer at brænde en diskafbildning skulle det også virke.
Når man så sætter cd i pc under boot, kan man vælge at starte en mini udgave af Xp op (MiniXP) og derfra skulle du kunne kopiere dine filer ud.
Vær lige opmærksom på at du fjerner filer fra en inficeret pc, så en scanning af disse npår de er flyttet er en god ide.
Om du så herefter vælger at bruge din recovery, er et spørgsmål hvad man vil. Der er programmer på cd der skal kunne køres, så du renser den, men jeg må indrømme jeg ikke har afprøvet disse, så andre må gerne byde ind her.
Har bare hørt det omtalt her på Eksperten.
Avatar billede Jesper888 Nybegynder
25. november 2012 - 15:20 #15
Fandt svaret på Spywarefri, hvordan får du point?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2012 - 15:36 #16
Du må meget gerne linke til det som løste problemet for dig, så andre også kan bruge det.