Avatar billede Backsan Nybegynder
23. november 2012 - 10:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gruppechat

Hej med jer

Jeg arbejder i en IT support funktion hvor vi gruppechatter lige fortiden via Windows live messenger. Nu lukker Messenger ned og vi skal finde et alternativ.

har i nogen gode forslag?
Man skal kunne gruppe chatte og det må faktisk meget gerne være webbasseret, men ikke et krav :)

På forhånd tak.
Avatar billede keysersoze Guru
23. november 2012 - 10:22 #1
Mig bekendt bliver Messenger slået sammen med Skype så det må være det direkte alternativ - og mon ikke, uden at vide det med sikkerhed, at sammenlægningen bliver så flydende at man sam bruger ikke opdager det store.
Avatar billede Backsan Nybegynder
23. november 2012 - 10:24 #2
Jeg har prøvet at downloade skype, problemet er bare at muligheden for gruppechat er ikke længere mulig. + Skype er alt for besværligt og for tidskrævende, hvis man lige hurtigt skal have en besked videre.
Avatar billede keysersoze Guru
23. november 2012 - 10:25 #3
Alternativt måske Trillian.
Avatar billede keysersoze Guru
23. november 2012 - 10:27 #4
Hvis man ikke kan foretage gruppechat i Skype er det noget de har fjernet inden for de seneste par minutter efter ellers at have været understøttet i meget lang tid...
Avatar billede Backsan Nybegynder
23. november 2012 - 10:36 #5
Okay. jeg synes bare ikke jeg havde muligheden. Men det kan også være det er mig. men under alle omstændigheder så ville vi gerne finde noget andet end Skype. Kigger lige på Trillian.
Avatar billede keysersoze Guru
23. november 2012 - 10:39 #6
Jeg kan jo ikke vide noget med sikkerhed, men som sagt vil mit gæt være at der kommer til at ske "noget" når Skype og Messenger bliver slået sammen så måske det giver bedre mening at vente nogle måneder før der besluttes noget.
Avatar billede Quvang Nybegynder
15. december 2012 - 00:33 #7
Skype kan lave grupper meget hurtigt. Du kan faktisk lave en bare ved at hive en anden kontakt person ind i den samtale du har gang i. Ellers kan du tykke på en knap og oprette en.

xat chat kan bruges
Hvad med IRC?
Og så er der jo også GroupMe

http://www.ehow.com/how_2015364_skype-group-chat.html