Avatar billede avon Nybegynder
22. november 2012 - 23:00 Der er 7 kommentarer

Lydniveau for flere brugere i Windows 7

Det er muligvis ikke den rigtige kategori, men:
Hvis jeg logger ind i windows 7 og "muter" lyden og min kæreste efterfølgende skifter over til hendes bruger, er lyden også muted hos hende.
Er det ikke muligt at kontrollere lydniveauet for hver bruger individuelt?
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2012 - 07:45 #1
jo måske

hvis du logger af og på
f.eks du har en konti til dig selv
du har en konto til din mø

så logger du af din konto når du går og slukker
hun logger på sin konto
laver de indstillinger hun vil

m.v.h
Avatar billede avon Nybegynder
23. november 2012 - 09:54 #2
Situationen er at vi begge går til og fra computeren i løbet af dagen/aftenen uden at logge af (eller slukke), da vi bare skifter bruger undervejs.
Hvis jeg har været inde og skrue ned for lyden og min kæreste efterfølgende har været inde og se et eller andet på youtube for fuld skrue, så bliver jeg blæst omkuld når jeg går på igen, da hendes opskruning af lyden også slår igennem for min bruger.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
23. november 2012 - 10:07 #3
tror I kan blive nød til at logge af istedet for at skifte brugere  - har før oplevet at den bibeholder nogle indstillinger indtil man logger af
Avatar billede avon Nybegynder
23. november 2012 - 10:26 #4
Det er ikke en mulighed for os at logge af hver gang vi lige går fra computeren, da man jo så får lukket alle de ting ned man sidder og laver.
Jeg er heller ikke engang sikker på at det vil løse problemet, da det vel nok er en hardware-indstilling på linje med opsætning af netværkskort og drivere.
Jeg tænkte bare at der måske fandtes et lille program der kunne håndtere det på samme måde som man f.eks. kan have hver sin skærmopløsning, men jeg kunne dog umiddelbart ikke finde noget og ville derfor lige lufte problemet herinde inden jeg helt gav op.
Avatar billede opt Nybegynder
28. november 2012 - 16:35 #5
Jeg har lavet et lille service program der kan det du ønsker.

Hent det her:
http://kvittevit.dk/MasterVolume/MV.zip

Pak MV.zip ud i roden af dit C: Drev
Gå ind i mappen MasterVolume
Her er der 3 filer:
MV.exe Selve service programmet.
Install.cmd Installerer service programmet. OBS skal køres som Administrator.
UnInstall.cmd Afinstallerer service programmet. Skal køres som Administrator.

:-)
Avatar billede avon Nybegynder
28. november 2012 - 17:18 #6
Jeg tør da ikke bare installere et program jeg har fået af en eller anden anonym bruger på et forum, men ellers tak for indsatsen.

Jeg kan godt selv bruge nogle timer og f.eks. lave en windows service gemmer lydniveauet når der logges af og sætter det igen når der logges på - jeg går ud fra at det er nogenlunde det samme som du har lavet?
Jeg har dog slet ikke tid i øjeblikket og ville derfor gerne have fat i et tredjepartsprogram fra en etableret udgiver (selvfølgelig allerhelst en indbygget windows funktionalitet, men det eksisterer åbenbart ikke).
Avatar billede opt Nybegynder
28. november 2012 - 17:34 #7
Hvis du kan lave en service på et par timer, forstår jeg ikke hvorfor du ikke bare har gjort det.

Nå, men jeg har da haft fornøjelsen af at lave det.

:-)