Avatar billede bedsize Nybegynder
10. august 2001 - 22:16 Der er 24 kommentarer

ASUS 7100mx400

jeg har lige købt en ny computer og et asus 7100mx 400 grafikkort
det lyder ok, men kører a\' ht.
problemet er at den nye computer ikke kan score mere end ca. 650 points
i 3Dmark 2001. Dette forstår jeg ikke da min gammle computer med meget langsommere
hardware nemt scorede 2500 points i samme test
begge systemer brugte den samme grafik driver fra Nvida (V.12,41)

Pc spec....

Gammel:
AMD 600Mhz
microstar bundkort
128Mb ram
2 * Agp
Asus Geforce 7100 mx

Ny:
AMD 1000Mhz
Asus A7A bundkort
512mb ram
4 * pro Agp
Asus Geforce 7100 mx 400
Avatar billede makse Nybegynder
10. august 2001 - 22:19 #1
Har du installeret VIA driverne? Hent dem evt. på www.tweakup.dk
Avatar billede bbs Nybegynder
10. august 2001 - 22:19 #2
Kig på www.tweakup.dk efter den nye nvidia driver ..

Jeg ville aldrig købe et MX400 grafikkort, men smag og behag.
Så hellere købe et GTS kort til 1300 kr.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. august 2001 - 22:22 #3
bbs> Jeg savner stadig en saglig begrundelse for hvorfor man ikke skal købe MX kort, har du noget bud på eller er det stadig netcafeejeren du henholder dig til.

Jeg er meget nysgerrig og bekymret for, om jeg nu har forkøbt mig på mit Geforce 2MX kort.
Avatar billede bbs Nybegynder
10. august 2001 - 22:24 #4
retaxes->
bl.a. fordi der er bedre standard køling på de fleste kort, og fordi der er DDR ram på GTS kort, der er SD på MX kort.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. august 2001 - 22:26 #5
bbs> Det var netop en god forklaring, den kan jeg acceptere, men det har vel kun betydning i spil?!
Avatar billede bbs Nybegynder
10. august 2001 - 22:28 #6
Den har også lidt i 3D programmer.
De vil svare til ca. at få 2-4 mb extra ram (oven i de 64 mb sd).
Det er jo ikke meget, men det gør alligevel en forskel!
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. august 2001 - 22:31 #7
Det vil jeg have i tankerne til næste gang jeg skifter gk ud!
Avatar billede bbs Nybegynder
10. august 2001 - 22:34 #8
retaxes->
De er jo billige ligesom alt andet hardware her for tiden. 1245,- kan du få et gts kort fra.

Jeg ved lidt om grafikkort, men jeg forstår ikke hvad den store 3000,- forbedring er ved Geeforce3.
Det nye kort har jo stadig 64mbddr ram, og har samme max opløsning.
Undskyld mig, men jeg mener ikke det er noget særligt!
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. august 2001 - 22:45 #9
Så vil bedzize egentlig være bedst tjent med at få byttet sit grafikkort til den type du anbefaler!
Avatar billede bbs Nybegynder
10. august 2001 - 22:47 #10
ja, det mener jeg.
Det er en del penge, men han kan sikkert sælge sit grafikkort til en uvidende ..
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. august 2001 - 22:52 #11
Han skal vel bare have det byttet og udligne differencen!
Avatar billede bbs Nybegynder
11. august 2001 - 09:33 #12
yep :)
Avatar billede stalin Nybegynder
11. august 2001 - 15:28 #13
jeg synes bare det hele er noget lort!
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. august 2001 - 15:38 #14
Nu mangler vi bare at alle de andre tyranner dukker op, Idi Amin osv. ;o)
Avatar billede bedsize Nybegynder
11. august 2001 - 23:31 #15
Jeg har nu prøvet at instalere denne via driver....?
men nu vil 3dmark slet ikke starte op....??
og ja jeg skulle nok havde købt gts.....versionen
men hvad der er 14 dages returret....så det kan vel nåes endnu.......?
Avatar billede bedsize Nybegynder
11. august 2001 - 23:33 #16
andre forslag.?
mange tak for de gode forsøg......!
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. august 2001 - 23:37 #17
Det var en god ide, få den byttet, så skal du nok nå det tal du gerne vil have.
Avatar billede bbs Nybegynder
11. august 2001 - 23:40 #18
Hvorfor har du afvist mit svar?
Avatar billede bedsize Nybegynder
12. august 2001 - 11:12 #19
det har jeg BBS fordi jeg ikke fik noget brugligt resultat af at kigge på den link, du skrev.....Sorry
Avatar billede bbs Nybegynder
12. august 2001 - 12:03 #20
Jeg har da givet dig hjælp til hvilket grafikkort du skal købe i stedet.
Du vil jo gerne vide hvorfor ..
Dårlig Karma!
Avatar billede bedsize Nybegynder
12. august 2001 - 13:09 #21
Ja men nu var pointen jo ligesom at jeg skulle havde dette grafikkort til at virke....
kunde: hallo mekanikker min bil vil ikke starte
mekanikker: så køb en ny...!
Avatar billede bbs Nybegynder
12. august 2001 - 21:32 #22
Hmm ..
Skal det være på den måde?
Kunden: Hallo mekaniker! Min skoda vil ikke starte!
mekanikeren: Køb da noget ordentligt fra start. Såsom Nissan, Volvo eller Ford.
Avatar billede stalin Nybegynder
20. august 2001 - 22:02 #23
hey hey hey...... ( jeg fatter ikke en brik )

med anyway.....Jeg faldt over dette udsagn fra asus:

Warning: Because GeForce2 MXTM DDR GPU consumes a lot of power, as a result, do not use AGP-V7100 with the mainboard which AGP power is provided by linear regulator

Udsagnet kommer fra denne side: http://www.asus.com.tw/products/Addon/Vga/agpv7100/accesory.html

Så det var måske en ide ay tjekke dit mobo\'s specs.

ASUS V7100 Pro/Magic Series Beta BIOS for Windows 9x/ME/2000 : http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=beta/vga/71_0124m.exe

ASUS AGP-V7100 Series Driver for Windows 9x/ME:
http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=vga/agp/v7100/w9mv1260.zip

Har du installeret de rigtige AGP drivers til dit mobo?

tjuu - bang
Avatar billede stalin Nybegynder
20. august 2001 - 22:04 #24
husk nyeste ver. af directX