Avatar billede tradenca Nybegynder
22. november 2012 - 12:25 Der er 2 kommentarer

Import til excel

Hej freaks,

kan nogle fortælle mig hvor man kan hente valuta og aktiekurser og importere dem til Excel - ikke kun statisk men de skal opdateres automatisk når jeg åbner Excel. Håber på lidt respons - tak og god dag til alle. MVH Tradenca
Avatar billede sabeltiger81 Nybegynder
22. november 2012 - 12:50 #1
I Excel 2010 går du ind på fanebladet DATA klik derefter på "Fra Internettet" under Hent eksterne data. Dernæst åbnes et browser vindue, kopier f.eks. dette link: http://borsen.dk/kurser/danske_aktier/c20.html

og tryk enter.

Da vinduet er lidt smalt så brug navigations barene forneden og i højre side.

Det du leder efter er en lille gul firkant i denne kan du klikke og dernæst sættes et flueben.

Klik til sidst på "Import". Vær opmærksom på at efter importen makser cellerne ud, så der skal man lige gøre det overskueligt igen.
Avatar billede sabeltiger81 Nybegynder
22. november 2012 - 12:54 #2
Glemte lige at når du har importeret og åbnet filen, så kan du altid højreklikke i dataområdet og tryk på opdater. Du kan ikke bruge F5 her den bruges til noget andet i Excel.