Avatar billede brink99 Nybegynder
22. november 2012 - 09:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Joomla VS Word Press

Hej eksperter.

Jeg ar lavet en del recerts og kommet frem til at Joomla er et super program at få programmeret sin hjemmeside i. nu er det i midlertidig sådan at de programører jeg har snakket med, nævner allesammen at det er nemmere at programmere til Woord Press.

Mit spørgsmål er derfor.... er det ok at bruge Woord Press og hvad er eventuelt udfordringerne ved at bruge det ene frem for det andet. (Jeg mente at Word press var god til blog sits)

Hjemmesiden der er tale om skal indeholde en præsentations del et bookingsystem og en web shop. Jeg skal selv kunne opdatere /vedligeholde alle 3 dele og den skal selvfølgelig være til at finde på Google.

Lad mig hører hvad i har af erfaringer pros and cons

/Brink
Avatar billede keysersoze Guru
22. november 2012 - 10:36 #1
Rigtig mange udviklere gør sig til eksperter inden for ét bestemt CMS og mener derfor at det er det eneste rigtige system at vælge til enhver opgave i stedet for at sætte sig ind i flere systemer og så ud fra kundens krav kunne vælge blandt dem.

Der er nok ikke tvivl om at WP er noget lettere at komme i gang med i forhold til Joomla og medmindre der er sket noget siden jeg sidst blev opdateret på Joomla så har WP en noget bedre tilgang til SEO - men den højere kompleksitet i Joomla skyldes i mine øjne bedre konfigurationsmuligheder og har man fat i de rigtige folk kan SEO-udfordringerne selvfølgelig løses.

kompleksitet og størrelse i dine krav er umulige at sige noget om, men kogt meget ned så er Joomla nok det bedste valg til større og komplekse løsninger og hvor løsningen på sigt skal have mulighed for at vokse mens WP nok hurtigere (og dermed billigere) og lettere tilgængeligt kan give et resultat til de mindre krav.
Avatar billede mikaelch Novice
22. november 2012 - 14:48 #2
jeg tror det er webmaster udvikler mening og viden hvad den arbejder bedste .

der findes eksempelvis new york times og det vil jeg ikke betegne som en mindre hjemmeside http://www.nytimes.com/interactive/blogs/directory.html
Avatar billede keysersoze Guru
22. november 2012 - 15:18 #3
Er det noget jeg er er det i hvert fald ikke webmaster. Men kigger du på den side så er den jo ikke videre kompleks og det er det jeg mener med størrelse - den størrelse du hentyder til kan jo bare løses fx vha caching.
Avatar billede brink99 Nybegynder
20. december 2012 - 08:23 #4
Tak for svar... skriv lige et svar keysersoze så er der point på vej
Avatar billede keysersoze Guru
20. december 2012 - 09:30 #5
svar