Avatar billede Jmv_cyber Novice
20. november 2012 - 20:13 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Blu-Ray afspiller der kan afspille streams

Jeg har før hen brugt min PlayStation 3 til at "opfange" streams fra min computer, dvs. at browse igennem mit delte indhold og afspille filer efter eget ønske, alt forbundet via. mit hjemme-netværk. Nu står jeg og skal bruge en Blu-Ray afspiller som har samme funktion, men jeg har intet forstand på det område. Har alle Blu-Ray afspillere mulighed for dette? Hvis ikke, hvilke mærker/modeller har? Skal helst bare ha' fingrene i en relativ billig en af slagsen.
Avatar billede juleulven Nybegynder
20. november 2012 - 23:40 #1
måske et dumt spørgsmål men har din PS3 ikke mulighed for, at afspille BD?
Avatar billede Jmv_cyber Novice
21. november 2012 - 06:22 #2
Ikke et dumt spørgsmål, men jo, det kan den. Problemet ligger i at vi har et TV i soveværelset med PS3'eren sidende til og et nyt TV i stuen hvor jeg gerne vil ha' den sat til. Dette vil dog resultere i at vi mangler en afspiller i soveværelset, der kan læse DVD og Blu-Ray OG kan streame ;)
Avatar billede foodear Praktikant
21. november 2012 - 10:00 #3
mit bedste bud må være at du køber en PS3 mere og bruger den, BD afspillere der kan streame er dyrere end en PS3 (evt. brugt)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. november 2012 - 10:07 #4
Helt enig - en BD afspiller i sig selv er ret pebret, og bliver kun dyrere af at have medie-streaming mulighed indbygget (nej, det er bestemt ikke alle der kan).

Så noget af det billigste du kan finde, er en PS3.
Avatar billede Jmv_cyber Novice
21. november 2012 - 16:39 #5
Har intet imod at købe en brugt Blu-Ray afspiller, så længe den stadig har nødvendige funktioner. Nogen der har nogle konkrete model numre/navne jeg evt. kan kigge på og søge videre derfra? Har indtil videre næsten kun stødt på produkter der kun kan streame YouTube/NetFlix/BlockBuster (og lign.) eller produkter der er udgået fra forskellige webshops (som f.eks. "Popcorn Hour C-200")-_-'
Avatar billede Jmv_cyber Novice
21. november 2012 - 17:06 #6
Tror at jeg selv har fundet funktionen, som vist bliver kaldt for "DLNA" (Digital Living Network Alliance) hvis det siger nogen noget?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. november 2012 - 22:36 #7
DLNA er standard for netværksstreaming (med mindre vi snakker uPNP, der også er "etellerandet" streaming). Begge dele kan du sandsynligvis bruge (Afhængig af hvad du streamer fra)

Jeg tror ikke du finder så mange kombi-produkter - enten kører man BlueRay, eller også streamer man.

Men de fleste "Streamer" produkter kan man sætte et eksternt BlueRay drev til. Det bliver bare noget rod at se på...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. november 2012 - 22:37 #8
...Personligt konverterer jeg mine BlueRay diske til ISO image, og lægger dem på NAS´en - som jeg streamer fra til min A.C.Ryan HD-Medie afspiller... (slut med DVD´ere der ligger og roder)
Avatar billede juleulven Nybegynder
22. november 2012 - 16:46 #9
eller også bruger du en computer...  der findes jo masser af "HTPC" løsninger der har BD-drev.
Avatar billede Jmv_cyber Novice
22. november 2012 - 23:05 #10
Synes bare at det er for meget at ha' en computer kørende ved siden af, også selv en lille en af slagsen, da det eneste jeg skal kunne er at se film. Jeg kommer i forvejen til at ha' en NAS/RAS (eller muligvis bare en alm. stationær) server kørende med alt mit "ikke-fysiske" indhold, så at skulle sætte endnu maskine op til at streame derfra er lige i overkanten af nødvendighed. Og at begynde at konvertere DVD'er og BD'er til image filer fylder meget hurtigt mere end hvad jeg har harddisk plads til :-/

Skal kort sagt bare ha' en server kørende, hvor en Blu-Ray afspiller og min PS3 kan streame til hvert sit TV, men det lyder efterhånden til at være sværere end tidligere beregnet >.<
Avatar billede juleulven Nybegynder
23. november 2012 - 17:32 #11
problemet er lidt, at du nok kommer til, at sidde med mange forskellige formater ...  divx, mpg, mp2, mpg4 osv....

de afspiller bokse der er er som regel begrænset på en eller anden måde... med mindre vi snakker popcorn hour mv.

men en meget lille "computer" med et BD-drev med passiv kølere kan sagtens opsættes...

jeg tror faktisk jeg vil henvise dig til www.recordere.dk som er et glimrende forum til dit spørgmmål :)
Avatar billede Jmv_cyber Novice
23. november 2012 - 17:44 #12
Awesome, jeg siger tak for henvendelsen :) Reply med en besked som svar, så får du en bunke points ^^
Avatar billede juleulven Nybegynder
23. november 2012 - 18:38 #13
:-)