Avatar billede TRenne Nybegynder
20. november 2012 - 13:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Makroen i excel på mac fungerer ikke

Hej igen,

Jeg har netop lavet en knap i ark2 hvor makroen sletter alle indtastninger og lader felterne står. Nu ville jeg lave en tilsvarende i ark3 men makroen / knappen virker inaktivt af en eller anden årsag?

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede jens48 Ekspert
20. november 2012 - 18:32 #1
Er det ikke et spørgsmål om hvor du har lagt den? Hvis makroen ligger under Sheet1 virker den kun på det ark. Hvis du lægger den i ThisWorkbook virker den på alle ark
Avatar billede TRenne Nybegynder
20. november 2012 - 21:39 #2
Hej Jens48,

Jeg mener at have lagt dem i "denne arbejdsmappe" dvs. excelfilen med det navn jeg har gemt alt arbejdet under. Så jeg går ud fra at det er der den skal lægges for at den kan bruges i alle ark. Er det rigtigt?

Om ikke andet er problemet vist løst. Jeg kiggede nærmere på det du sagde mht hvor jeg skulle lægge makroen og snublede over noget der hedder "modul 1", "modul 2" osv.... så svarende til det antal af makroer jeg har forsøgt at indspille. Under "modul 1" kunne jeg se hvilke celler der skulle slettes men under de resterende var hele feltet blank (virkede for mig som lidt VBA). Jeg indsatte koderne fra modul 1 i modul 2 og korrigerede for cellenumre og vupti., så virkede det sgu.

Så du har i hvert fald hjulpet mig derhen hvor jeg skulle lede:) Så tak for det! :D
Avatar billede TRenne Nybegynder
20. november 2012 - 21:41 #3
Hej Jens48,.

Hov., hvordan sender jeg point dig vej? (Stadig ny herinde) :)
Avatar billede jens48 Ekspert
21. november 2012 - 08:50 #4
Det er mig der skal give et svar, som du så kan acceptere, hvis det er ok. Men du skal ikke gøre mere her. Jeg kan fint leve uden points, hvis du kan bruge svaret
Avatar billede TRenne Nybegynder
21. november 2012 - 11:13 #5
Det har i hvert fald gjort det muligt at få makroen til at virke:) Så tusind tak! :D