Avatar billede casperinos Nybegynder
13. november 2012 - 20:55 Der er 7 kommentarer

ODBC32.dll - HJÆLP!!!!

Hjælp folkens!!!
MIn kæreste er i Afrika og har taget den lille laptop med så vi kan skype, da hun kommer hjem en aften kan computeren ikke starte, og den siger den ikke kan finde ODBC32.dll, hvad betyder det? og hvordan løser jeg det?
Hun kan ikke engang komme frem til skrivebordet, skærmen er bare sort og så er pilen der.

Hurtige svar vil være dejligt. tak folkens!!!!

Mvh,

Casper
Avatar billede HrPhilipsen Nybegynder
14. november 2012 - 08:19 #1
Hej Casper

Prøv at starte i Safe mode og se om en virus scanning hjælper. Tjek evt. skraldespanden for at se om filen er blevet slettet ved et uheld (den kan gendannes hvis den ligger her)

Eller tjek microsofts support
http://support.microsoft.com/kb/883715
Avatar billede casperinos Nybegynder
14. november 2012 - 08:23 #2
Hey!

Tak for svaret vil lige prøve at give det videre, hvordan er det hun starter den op i safe mode, når hun ingenting kan?

Tak!
Avatar billede casperinos Nybegynder
14. november 2012 - 08:40 #3
Den skriver samtidig winlogon.exe - komponenten blev ikke fundet?
Avatar billede HrPhilipsen Nybegynder
14. november 2012 - 09:08 #4
Hun skal trykke på F8 under opstart, så kommer der en række valgmuligheder og den ene er "Start in safe mode" eller "fejlsikret tilstand" (på dansk). Så indlæser den et minimum af systemfiler og så kan hun lave et virus scan.
Avatar billede HrPhilipsen Nybegynder
19. november 2012 - 13:22 #5
Hjalp det ??
Avatar billede casperinos Nybegynder
19. november 2012 - 13:31 #6
Vi har prøvet frem og tilbage men det hjalp desværre ikke, løsningen på det blev at computeren var nødt til at skulle formateres desværre.

Ellers mange tak!
Avatar billede HrPhilipsen Nybegynder
19. november 2012 - 15:57 #7
Selv tak, det var ærgeligt.