Avatar billede dorthe_lind Seniormester
12. november 2012 - 13:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

NAV 2009 R2 Version 4 - Liste Købsstatistik

Arggghhhhh........
Nu har jeg ledt og ledt, men desværre forgæves, efter en liste over køb i specifikke varebogføringsgrupper.

Jeg skal bruge en liste
- gerne delt op månedsvis
- over køb i specifikke varebogføringsgrupper
- gerne totaler, dvs. ikke mellemregninger på de enkelte leverandørnumre
- og gerne til excel (min ctrl.+E virker ikke, dvs. jeg kan ikke overføre til Excel)

Hvor finder jeg det?

På forhånd tak
Dorthe
Avatar billede jo_nav-supp Nybegynder
13. november 2012 - 21:12 #1
Hej Dorte,

Det finder du ikke umiddelbart. Bruger du dimensioner til din varegruppe (bogføringsgrupper) og til dine Kreditor grupper, vil det  være muligt at lave en analyserapport i NAV, som du kan trække til excel etc. Det kræver dog lidt opsætning. Virker desværre ikke bagud på eksisterende poster.
rapporten kan også laves med udgangspunkt i leverandør/varestatistik, så den selv danner sig til excel.
alternativt vil jeg forslå, at du får installeret JetReports i express udgave. Express versionen er et gratis excelværktøj til NAV, som giver dig mulighed for at lave rapporter der trækkes i Excel. det kræver dog, at du har et godt kendskab til Excel plus du skal kunne forstå at knytte tabeller sammen på nøgleværdier.
http://jetexpress.jetreports.com/da/index.php

vh
Jens
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
01. december 2012 - 14:10 #2
Hej Jens
Tak for svar eller det vil sige: Vil du give et svar, så jeg kan give dig point, tak!
Pft.
D.
Avatar billede jo_nav-supp Nybegynder
01. december 2012 - 19:03 #3
Hej Dorthe,
Håber du er kommet videre :O)
vh
Jens
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
22. december 2012 - 16:54 #4
Kom videre, men er dog lidt ærgerlig over mulighederne i NAV.
Men tak for hjælpen.