Avatar billede KKP64 Nybegynder
09. november 2012 - 14:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

'Begrænset adgang til internet'

Hej

Jeg har efter opdatering af windows 7 til windows 8 har jeg haft meget store vanskeligheder med at komme på nettet. Medelelsen lyder at der er 'begrænset adgang til internettet' når jeg starter op. Andre enheder i huset fungere fint. Al trafik til nettet foregår via af wifi.

Forbindelsen går via modem til router, og har fungeret uden problemer før opdatering.

Jeg er 'desværre' ikke en nørd på computer området, så al hjælp  til denne 'opgave' :-)
Avatar billede minialta Nybegynder
09. november 2012 - 20:47 #1
Jeg har nøjagtig samme problem, jeg tror nok det er fordi at der ikke er Windows 8 drivere til det trådløse netkort.
Det er mega nederen. :(

Vent noget tid, så er der nok kommet drivere til netkortet, tror jeg, men der kommer nok andre svar som kan hjælpe.

Jeg vil holde øje med den her tråd, så kan det være jeg også får lidt hjælp.
Du kan også bruge netkabel det skulle virke. :)
Avatar billede minialta Nybegynder
10. november 2012 - 17:26 #2
KKP64
Jeg tror jeg har ordnet det med mit trådløse netkort, jeg kan ikke rigtig finde ud af det da jeg er i sverige den her weekend, og ham jeg er hos, kan ikke huske koden. Men jeg fandt et trådløs netværk uden kode, og der var der ikke noget problem, jeg var da ikke på ret længe, men jeg var på Google og FaceBook.

Jeg skal bare lige vide hvad dit netkort hedder.
For at finde det skal du gøre følgende:

Tag markøren op i højre hjørne -> Indstil -> Kontrolpanel -> Netværk og internet -> Netværks- og delingscenter -> I højre side klikker du "Rediger indstillinger for netværkskort" -> Højreklik på "Wi-Fi" og Egenskaber.

Kopier det der står ved "Opret forbindelse ved hjælp af:" og sæt det her ind så kan jeg lige prøve at kigge på det. :)
Avatar billede KKP64 Nybegynder
18. november 2012 - 11:00 #3
Minialita
Jeg får større og større problemer med at komme på nettet. Driver er opdateret, men 'kun' til en der er udgivet i juli-måned tror jeg. Altså før win 8.

Mit kort hedder: Qualcomm Atheros AR9285 Wireless Network Adapter

Jeg kan pt slet ikke komme på det trådløse. Har kun 'begrænset adgang'.

Alt hjælp modtages :)
Avatar billede minialta Nybegynder
18. november 2012 - 13:53 #4
Hej KKP64
Jeg tror jeg har fundet noget her der måske kan hjælpe dig. Det er på engelsk, men håber du kan forstå det.
http://www.softepic.com/drivers/network-card/atheros/atheros-ar9285-wireless-adapter-driver-for-windows-8/

Ellers skriv igen.
Avatar billede KKP64 Nybegynder
18. november 2012 - 15:11 #5
minialita

Jeg har besøgt siden, men forstår ikke helt at der skal bruges penge for at opdaterer drivere. Noget som atheros egentlig skulle sørge for uden beregning..
Jeg har valgt ikke at forsøge at gå den vej, da jeg også er i tvivl om det løser mine problemer.
Avatar billede minialta Nybegynder
18. november 2012 - 15:22 #6
Du skal ikke betale?
Avatar billede minialta Nybegynder
18. november 2012 - 15:23 #7
Du skal ikke betale?
Avatar billede KKP64 Nybegynder
18. november 2012 - 15:26 #8
hov, forstår ikke lige.

skal selvfølgelig ikke betale
Avatar billede KKP64 Nybegynder
25. december 2012 - 11:30 #9
Problem løst. Geninstalleret Windows 7