Avatar billede mikkel-ol Nybegynder
06. november 2012 - 13:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Office 365 - RPC over HTTP

Hej alle.

Jeg er (IT) administrator hos en lille virksomhed, bestående af 6 kontorfolk/computere. Jeg vil sige på forhånd, at jeg ikke har nogen IT-uddannelse, og kan derfor mangle helt essentielle begreber og viden.

Vi har en server, der kører Windows SBS 2003.
Vi er i øjeblikket i gang med at konvertere til Office 365, og har købt den mindste pakke, hvor du får Exchange-delen online.

Når man skal migrere sine mailboxes til Office 365, forbinder Office 365 sig til ens Exchange-server igennem RPC over HTTP (senere kaldet Outlook Anywhere). En RPC over HTTP-forbindelse kræver et SSL-certifikat signeret af en CA (Certificat Authority). Da vi kun skal bruge RPC over HTTP én dag eller to til at flytte alle mails, har jeg benyttet mig af, at flere certifikatudstedere giver en 30-dages prøveperiode.
MEN
Når man laver et certifikatrequest (CSR), indtaster man FQDN på serveren. Da vores server er en del af et lokalt domæne, ved jeg ikke, hvad FQDN er på serveren. Alle guides jeg kan finde, tager udgangspunkt i at domænet er et ikke-lokalt domæne.
Når vi forbinder til serveren udefra (f.eks. Outlook Wep App), taster vi den eksterne IP-adresse + /exchange(85.82.14.xxx/exchange).

Hvad er FQDN på en server, der er tilsluttet lokalt domæne? En IP-adresse er ikke tilladt som FQDN, når du laver et certifikatrequest/CSR.

Derudover vil jeg gerne vide, hvordan jeg ser adressen på RPC-proxyserveren? Den skal (selvfølgelig) bruges ved RPC over HTTP-forbindelse.

Er der nogle uklarheder, skal I endelig spørge. Forslag til alternativer er velkomne :-)

Mvh.
Mikkel Laursen
Avatar billede mikkel-ol Nybegynder
06. november 2012 - 17:22 #1
Jeg har virkelig brug for et svar. Vil give 1000 point, hvis det var muligt..
Avatar billede riversen Nybegynder
06. november 2012 - 18:03 #2
FQDN er det navn som office 365 skal brug for at få forbindelse til din server. Dvs. selvom din server internt hedder fx exch.domain.local, så er det IKKE det navn du skal bruge i certifikatet.. det er det navn du vil bruge i forhold til at offic365 forbinder til din server.
Avatar billede mikkel-ol Nybegynder
07. november 2012 - 12:00 #3
Så altså IP-adressen?
Avatar billede riversen Nybegynder
07. november 2012 - 19:22 #4
ja, hvis du ikke bruger et domænenavn, så kan certifikatet vel godt indeholde ip-adressen i stedet for. Har faktisk aldrig prøvet, men ja.
Avatar billede mikkel-ol Nybegynder
06. maj 2013 - 17:22 #5
Måtte benytte anden mulighed for .pst upload