Avatar billede MikkelKrabbe Nybegynder
06. november 2012 - 11:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dual boot med Win8

Hej

Jeg har en ven, der har oplevet et hav af problemer efter installation af Win8. Han dual bootede, så han havde Win7 og Win8 på computeren. Hans version af Win8 var dog ikke den endelige.
Har også læst at Win8 er beregnet til at blive installeret "ovenpå" Win7.
Burde der være nogen fare ved at installere Win8 som dual boot? Altså uden at installere ovenpå Win7.
Avatar billede montago Praktikant
06. november 2012 - 11:34 #1
Jeg har Win8 som dualboot med Win7 ... Det skal bare gøres rigtigt, så der ingen problemer.

Jeg har valgt at installere Win8 i en VHD fil i stedet for på en partition.

Win7 var installeret på forhånd,
i Win7 opretter jeg en VHD fil på C:\ på 25-35 GB
i Windows8 installation mounter jeg VHD filen som drev og installere Win8 på

nu kan jeg så vælge imellem de 2 styresystemer når jeg booter og kan slippe af med win8 ret nemt.

læs guide her:
VHD boot
http://www.sevenforums.com/tutorials/625-boot-vhd-using-windows-7-a.html

mount VHD under installation
http://nicj.net/mounting-vhds-in-windows-7-from-a-command-line-script/

http://www.howtogeek.com/50399/how-to-resize-a-microsoft-virtual-hard-drive-vhd-file/
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2012 - 11:41 #2
Næ, jeg har selv W8 RP, på en computer med W7. W8 ligger på D drev, W7 ligger på C drev.
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Install-more-than-one-operating-system-multiboot
Avatar billede MikkelKrabbe Nybegynder
06. november 2012 - 12:03 #3
Tak for svaret, montago. Jeg afventer lige med hensyn til point, men du skal nok få nogle.

Hvad er forskellen på at oprette en VHD fil og installere på en partition helt præcis?

peterolsen123: Er det et et bevidst valg, at du har lagt styresystemerne på to forskellige drev? Hvis ja, hvorfor?
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2012 - 12:30 #4
Ja det var et bevist valg og det nemmeste, da der er to drev på min computer, gad ikke at oprette en partion da det kun er en 90 dages prøve af W8, men det fungere fint.
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2012 - 12:30 #5
Ja det var et bevist valg og det nemmeste, da der er to drev på min computer, gad ikke at oprette en partion da det kun er en 90 dages prøve af W8, men det fungere fint.
Avatar billede MikkelKrabbe Nybegynder
06. november 2012 - 12:30 #6
Okay, tusind tak.