Avatar billede Slettet bruger
02. november 2012 - 20:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Online billedbehandling - kant på billede

Er der nogen som kan linkt til et online billedbehandlings program som kan lave en kant (med selvdefineret bredde) omkring et billede?

Det skal være nemt at finde ud af. Er ikke god til den slags programmer, installeret eller online.
Avatar billede milter Ekspert
02. november 2012 - 21:34 #1
Jeg har lige prøvet at åbne dette online-program:

http://pixlr.com/editor/

.. og jeg kan ikke se nogen forskel mellem det og et installeret program. Fremgangsmåden og de tekniske beskrivelser er de samme.

Der er kun een måde at lære den slags på: Installer et billedbehandingsprogram, køb en bog om brugen af det og læs den Hjælp-menu, der følger med dem alle. Eksperimenter og lær af dine fejltagelser og gode resultater.

At lave en kant omkring et billede er ret simpelt, men fremgangsmåden varierer fra program til program.

Hvilke billedbehandlingsprogrammer har du prøvet, og hvor dukker problemet op?
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2012 - 22:02 #2
Jeg har ikke prøvet noget billedbehandlingsprogram. Jeg har ikke noget. Dvs. jeg har en gammel Paint Shop Pro som nemt kan gøre det. Men der opstår problemer når man installere den på en Windows 7, så den har jeg ikke på computeren.

Dermed er det eneste jeg har 'Paint' og 'Microsoft Office Picture Manager'. Og de kan jo ikke gøre det.

Det med at læse en bog syntes jeg jo er lidt meget, i og med jeg kun har brug for billedbehandling (af den slags førnævnte ikke kan klare) en to-tre gange om året.

Men hvis den du linker til kan gøre det, må jeg prøve om jeg kan finde ud af det.
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
02. november 2012 - 22:27 #3
Hvor avanceret/brugerdefineret en ramme skal det være? Du kan evt. prøve med Picasa. Det er gratis, enkelt, og du har mulighed til en vis grad selv at vælge bredden af rammen samt farven og formen.

http://picasa.google.com/intl/da/
Avatar billede milter Ekspert
02. november 2012 - 22:39 #4
Ahh, nu er der kommet lidt flere oplysninger :-)

Prøv at kigge på Picasa. Her er et par links:

http://picasa.google.com/

http://picasatutorials.com/2012/03/picasa-tip-framing-photos/
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2012 - 22:55 #5
Tro det er det helt rigtige du/i anbefaler. Picasa ser ud til at være præcis det jeg mangler. Både lige nu og i det hele taget.
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
02. november 2012 - 23:15 #6
Det var godt at høre. Det er også et udemærket program :-)
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2012 - 01:51 #7
Ha, hvor enkelt det end er, kan jeg ikke engang finde ud af det.

Gør som vist i linket. men kan ikke se nogen ramme selv om der skulle være sat en på. Og så ryster billedet hele tiden når jeg gør... ja næsten lige meget hvad. Og pludselig var det væk - og i stedet ses en masse små grå og hvide firkanter.

Tror *slet ikke* billedbehandling er noget for mig!
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2012 - 01:55 #8
Gider det ikke. Bliver sur på mig selv når jeg ikke kan finde ud af noget så enkelt.

Har fjernet det.

Var et billede til en hjemmeside. Syntes det ville se bedre ud med kant. Men skide være med det. Er slet ikke min side. Vil han have kant på, kan han selv gøre det.
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2012 - 18:49 #9
Da jeg fik hvad jeg bad om og det er min egen beslutning at jeg alligevel ikke gider beskæftige mig med det, læg svar for point.
Avatar billede milter Ekspert
04. november 2012 - 01:00 #10
Kommer her :-)