Avatar billede smallo Nybegynder
02. november 2012 - 09:55 Der er 3 kommentarer

Udviklingsværktøjer til Android udvikling

Hej Eksperter

Sidder og kigger lidt på udvikling af (native) apps. til Android.

Og der er jo nok ingen tvivl om, at det er Eclipse vejen, der er den mest farbare.

Jeg har så også installeret Eclipse i flere forskellige versioner + Android SDK + installeret Android Plug-in til Eclipse. Jeg har imidlertid rimelige store probleme med at få helt skidtet til at spille ordentlig sammen i alle installationer.

Så derfor spørger jeg følgelig om, der er nogle, som har en how to installations guide med kompatible versioner af det ene og det andet, der bare kører. Jeg behøver ikke nødvendigvis have sidste ny skrig i versioner.  Har også læst noget om, at Eclipse Juno versionen har nogle rimelige store fejl.

Faktisk sidder jeg og læser i en bog : Teach Yourself Android Application Development in 24 hours . Skulle der være en, der har været igennem samme bog og lavet en installation, så bogens eksempler umiddelbart kan køre, vil det selvfølgelig være helt kanon.

Mht. udvikling af WEB apps. til Android er der så nogen, der har nogle gode værktøjer til denne del.
Avatar billede clausc Nybegynder
02. november 2012 - 12:59 #1
Eclipse Classic virker fint; og bemærk det er Classic. Eventuelle problemer kan evt være fordi du bruger Eclipse EE. De forskellige editions og versioner af Eclipse kan sagtens co-eksistere.

Google egen side om opsætning bør være tilstrækkelig for at komme igang.

Hvis du med 'native' mener C/C++ udvikling, så skal du dels kende til JNI og dels hente og opsætte Android NDK (udover Android SDK). Igen er Google's egen dokumentation helt ok.
Avatar billede smallo Nybegynder
03. november 2012 - 10:58 #2
Hej Claus

Tak for dit svar.

Når du nævner Googles egen side, kan du så give mig et helt specifikt link her. Jeg er meget tilhænger af koge bogs opskrifter og her ikke så mget tid (og heller ikke tålmodighed) til at surfe rundt på nettet for at hente en stump information her og en der.

Mht. native apps mener jeg jeg ikke specifikt C/C++ udvikling (selvom C afarter er mine foretrukne programmeringssprog). Når jeg skriver native apps er det i min ringe erfaringsgrundlag verden bare et modstykke til web apps. Så i tilfældet Android mener jeg jo nok Java baseret udvikling.
Avatar billede clausc Nybegynder
03. november 2012 - 16:38 #3