Avatar billede 39212 Nybegynder
01. november 2012 - 13:33 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Opstart windows 8 pro

Hej.
Jeg har netop installeret windows 8 pro og alt ser ud til at virke. Der er imidlertid noget lige i starten so jeg ikke kan klare.
Når jeg starter min computer starter windows 8 med at vises et billede af et "radiotårn" samt klokke og datoen med store tal o bogstaver i venstre side. O det billede bliver stående på skærmen indtil jeg klikke med musen. først da kommer jeg videre til velkomst siden og videre ind til mine programmer og data.
Det kan da ikke være meningen eller hvad?
Har jeg overset en indstilling?
Med venlig hilsen
39212
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2012 - 14:08 #1
Hvis du har installeret et antivirus program, kan det muligvis være årsag.
Avatar billede 39212 Nybegynder
01. november 2012 - 14:23 #2
Jeg har nu forsøgt at starte uden dels antivirus, dels firewall samt uden begge, men det giver samme resultat. Jeg kommer ikke videre før jeg klikker med musen.
39212
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2012 - 14:35 #3
Så ved jeg det desværre ikke. Opstarts siden er i alt fald forkert. Normalt vil win8 åbne med det man kalder Metro, og hvis man lægger en win7 start knap ind åbnes der som i win7.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2012 - 14:37 #4
Hvis du er interesseret i win7 startknappen er linket her:
http://classicshell.sourceforge.net/
Avatar billede 39212 Nybegynder
01. november 2012 - 14:46 #5
Startknappen er jo først aktuel/vises når maskinen er startet op og man er nået ind til skrivebordet. Det er lang før jeg har problemet.
39212
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2012 - 14:53 #6
Jo det har jeg forstået. Linket var ment til når din w8 kører.
Avatar billede blaabjerg88 Nybegynder
01. november 2012 - 14:54 #7
Det er meningen at pcen skal stå med skærmbilledet som du beskriver til man klikker på skærmen, dette er gjort fra Microsofts side for at det skal se pænere ud når pcen bare står, altså for at man ikke bare skal kigge på en password boks.

Det er også pga. deres password login til tablet hvor man skal "tegne" sit password http://www.youtube.com/watch?v=aHQ91cwM8FE

Om man kan få den til altid og stå med password boks, ved jeg ikke, desværre.

Håber det er svar nok
Avatar billede 39212 Nybegynder
01. november 2012 - 14:59 #8
Hmm, det lyder jo logisk, men jeg har ikke password på min computer, så det giver ikke nogen egentlig mening for mig og alle andre der ikke har det. Det er jo altså ikke et password den venter på og jeg klikker mig da også bare videre i opstarten, nå jeg trykker på musen.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2012 - 15:01 #9
#7 Sådan opfører min w8 sig ikke. Jeg har 2 w8 installationer.
Avatar billede 39212 Nybegynder
01. november 2012 - 15:23 #10
Hej Jorn.
Du fik alligevel ret.
Det var min firewall der lavede ulykker. Det var ikke nok at stoppe programmet, jeg måtte helt afinstallere det.
Så virkede det hele igen som det bør gøre.
Vh
39212
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2012 - 15:32 #11
Rart at høre. Jeg samler ikke point, så du kan bare acceptere et af dine egne svar. Men for en anden gangs skyld, man lægger ikke svar, når det bare er en kommentar:)
Avatar billede 39212 Nybegynder
01. november 2012 - 15:38 #12
Jeg er ikke så stiv i dette system , som jeg i øvrigt synes er lidt forvirrende med point og svar/kommentaret og hvem der skal have hvad. For mig gælder det blot om at få løst et problem. Så du skal have tak.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2012 - 15:46 #13
Det er ok. Jeg finder heller ingen mening i at få point. Hvad skal an med dem? Det er derfor jeg takker fra:)