Avatar billede matintin Nybegynder
30. oktober 2012 - 12:40 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Google søgning på hjemmeside med frames.

Hej Eksperter :-)
Google kan genererer et script som jeg sætter på rammen INDHOLD. Søgeresultatet kommer genske rigtigt op på den rette ramme (INDHOLD) men når jeg klikker på linket bliver der åbnet et nyt vindue i stedet for i samme ramme.

Kan man få linket til at åbne op i samme ramme??

Kig på www.setas.dk og vælg "Søg i S-E-T" i menuen. Søg evt på MXN.

Og her er scriptet:
<!-- Put the following javascript before the closing </head> tag. -->
<script>
  (function() {
    var cx = '007471377973148101935:whvcmplbp9o';
    var gcse = document.createElement('script'); gcse.type = 'text/javascript'; gcse.async = true;
    gcse.src = (document.location.protocol == 'https:' ? 'https:' : 'http:') +
        '//www.google.com/cse/cse.js?cx=' + cx;
    var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(gcse, s);
  })();
</script>

<!-- Place this tag where you want both of the search box and the search results to render -->
<gcse:search></gcse:search>

Hilsen Martin
Avatar billede jokkejensen Novice
30. oktober 2012 - 12:53 #1
Du skal benytte den betalte version, eller ulovligt vis ændre target="_blank" fra søgeresultaterne efter søgningen er færdig, ex:

jQuery:
$(".gs-title").attr('target', '');

/J
Avatar billede jokkejensen Novice
30. oktober 2012 - 12:56 #2
prøv evt:

<gcse:search newWindow="false"></gcse:search>
Avatar billede jokkejensen Novice
30. oktober 2012 - 12:59 #3
how, linkTarget="_self"

/J
Avatar billede matintin Nybegynder
30. oktober 2012 - 13:03 #4
Hej J
Jeg ved intet om scripts og forslag #2 gav ingen gevinst.
Hvor i Scriptet kunne jeg putte forslag #1 ind i gppglescriptet?

/M
Avatar billede matintin Nybegynder
30. oktober 2012 - 13:03 #5
der skulle selvf. stå"googlescriptet" :-)
Avatar billede jokkejensen Novice
30. oktober 2012 - 13:07 #6
<gcse:search linkTarget="_self"></gcse:search>

virker heller ikke ?

/J
Avatar billede matintin Nybegynder
30. oktober 2012 - 13:15 #7
JO! Det er et resultat jeg kan bruge indtil videre. Tak for hjælpen :-)

Martin
Avatar billede jokkejensen Novice
30. oktober 2012 - 13:16 #8
jeg kender som sagt ikke mulighederne i den gratis version.

<script>

window.__gcse = {  parsetags: 'explicit',  callback: changeTarget};

var changeTarget = function() {  if (document.readyState == 'complete') {
$(".gs-title").attr('target', '');
}
};

  (function() {
    var cx = '007471377973148101935:whvcmplbp9o';
    var gcse = document.createElement('script'); gcse.type = 'text/javascript'; gcse.async = true;
    gcse.src = (document.location.protocol == 'https:' ? 'https:' : 'http:') +
        '//www.google.com/cse/cse.js?cx=' + cx;
    var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(gcse, s);
  })();
</script>
Avatar billede jokkejensen Novice
30. oktober 2012 - 13:17 #9
supr, så stod svaret direkte i deres dokumentation.

https://developers.google.com/custom-search/docs/element#customizing
Avatar billede matintin Nybegynder
30. oktober 2012 - 13:28 #10
Som sagt så er jeg på udebane ;-) men meget tilfreds med hjælpen, så tak for den Jacob :-)

Over'n out
Martin
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
30. oktober 2012 - 16:05 #11
Du skulle helt klart lave din hjemmeside om så du ikke bruges frameset.

Forstil dig at en kunde vil linke direkte til et produkt som skal vises til en anden person. Hvordan skal man gøre det ?
Avatar billede matintin Nybegynder
31. oktober 2012 - 08:45 #12
Jeg giver dig fuldstendigt ret og jeg bliver konstant bombarderet af firmaer der vil hjælpe med at lave et nyt site. Men det vil kræve integration med vores regnskabsprogram, og det er ledelsen ikke klar til endnu.
Men vores kunder er fuldt tilfredse med funktionaliteten. De er ikke så krævende ;-)