Avatar billede Dotdk84 Nybegynder
26. oktober 2012 - 14:18 Der er 10 kommentarer

Min pc slukker efter 10 - 15 sec efter start af den.

Hej
Jeg er ved og kigge på en pc for en kammerat den har stået stille noget tid så har været meget støvet så har skilt den ad som jeg har gjort før med andre pcer men da jeg så har samlet den og vil starte den op starter den godt nok har tjekket at alle blæsere køre stømforsygning cpu køler og grafikkortet. men efter ca 10-15 sec slukker den men stadig med strøm til tastaturet og går lidt efter ud hvad kan dette skyltes er måske ved og tro det kan være overophedning af noget hardware da hvis jeg starter den igen nogen gange går kortere og kortere tid imens den lukker ned.. Er bare i tvivl om jeg har fået noget forkert sluttet sammen men er ikke sikker. Håber nogen kan hjælpe mig Mvh
Martin
26. oktober 2012 - 14:27 #1
Stor sansynlighed for hardware / Varme / kølningsproblem ...

Har du haft CPU køler af af ???
Avatar billede Dotdk84 Nybegynder
26. oktober 2012 - 14:41 #2
Ja den har jeg pillet af for at rense fanen og den køre når man starter maskinen
Avatar billede Dotdk84 Nybegynder
26. oktober 2012 - 14:46 #3
26. oktober 2012 - 14:48 #4
... altså helt af fra selve CPU'en (jeg tænker på kølepasta mm. ...)
Avatar billede Dotdk84 Nybegynder
26. oktober 2012 - 15:07 #5
Ja pillede blæseren af men ikke kølepastaen af forsøgte og tage den af meget forsigtigt gøre den ren også sætte den på uden og røre ved den den blev behandlet som en kvinde forsigtig og meget følsomt
26. oktober 2012 - 17:18 #6
Kan være at den er kommet skævt på ???
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2012 - 17:59 #7
Hvis man piller en køler af på en cpu så renser man normalt begge dele, og kommer ny kølepasta på.
Jeg tror ikke på du har fået god kontakt i mellem køler og cpu, og derfor kører den varm og lukker ned.
Avatar billede benjams69 Nybegynder
26. oktober 2012 - 23:02 #8
Hvis det er et spørgsmål om overophedning, kan du fra BIOS'en se temperaturen på CPU (og muligvis også andre system-dele afhængig af hardware). Hvis temperaturen ikke er vanvittig høj derinde efter X antal minutter, kan du krydse det af din check-liste.
Avatar billede Dotdk84 Nybegynder
27. oktober 2012 - 09:20 #9
Okay mange tak for jeres svar er der andre ting som falder jer ind ? tror jeg er nød til og skille den af igen og starte fra 0 igen for at være sikker på jeg har fået den samlet rigtig.
Avatar billede Dotdk84 Nybegynder
27. oktober 2012 - 10:59 #10
Tror umidbart jeg har fundet fejlen det er CPUen der bliver for varm og auto lukker maskinen for at undgå beskadelse af delen. hvad skal man være opmærksom må når man sætter denne type køler på ? har aldrig set denne type før.
http://www.scythe-eu.com/en/products/cpu-cooler/grand-kama-cross-rev-b.html