Avatar billede ovec Juniormester
23. oktober 2012 - 15:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Finde ens billeder i forskellige mapper

Jeg kigger efter et program der er i stand til at finde billeder der er ens men ligger i forskellige mapper og har forskellige navne

Programmet skal finde de filer hvor indholdet (altså billedet) er det samme - filerne er jpg

På EKSPERTEN er der tidligere såørgsmål oppe men der stilles lidt andre krav og nogle af spørgsmålene er temmelige aldrene - jeg er interesseret i et program der bare finder filer med ens billeder men hvor filen har forskelligt navn
Avatar billede claes57 Ekspert
23. oktober 2012 - 15:34 #1
Avatar billede ovec Juniormester
25. oktober 2012 - 10:35 #2
claes57 - Tak skal du have - det var nu ikke med den store succes indtil nu - jeg hentede og installerede programmet - den gratis udgave - og følte mig lidt frem - valgte skrivebordet som "forsøgsobjekt" efter lidt fordøg fandt den også nogle billeder der var ens - jeg skullle så videre og slette den ene af dem der var 2 eller flere af.

Men her stoppede den - jeg skulle registreres - ok det gjorde jeg - det var navn og e mail adresse - problemet var bare at det password som jeg skulle bruge for at komme videre aldrig kom til min e mail - så lige pt når jeg trykke på genvejen som jeg har lagt på skrivebordet forlanger den bare License Key: og den har jeg jo ikke.

Min tanke var så har -  jeg skrevet en forkert e mail adresse  så deres svarmail med License Key var blevet sendt til en forkert - der er i boksen en knap Activate Now - jeg prøvede en gang til men her siger den så  at jeg allerede er aktiveret - så det er altså den rigtige e mail jeg har sendt til dem.

På nettet fandt jeg en vejledning om hvordan man anvender programmet- og her er billeder i en lang stribe om hvordan man gør - som jeg fulgte . men jeg kom aldrig ned til den sidste halvdel af vejledningen da den blev stoppet af registreringskravet midtpå

Så festen er ligesom sluttet her - er det betalingsversionen du anvender? og derfor tilsyneladende ikke har problemer
Avatar billede claes57 Ekspert
25. oktober 2012 - 11:23 #3
prøv at se på din (webmail/email)konto i spam-mappen - der kan din registreringsnøgle ligge...
Avatar billede ovec Juniormester
25. oktober 2012 - 13:09 #4
claes57 - tak for fidusen - nej der ligger den ikke - hverken i uønsket mail eller i spamfighter
Avatar billede claes57 Ekspert
25. oktober 2012 - 14:07 #5
ok - jeg har valgt ikke at opgradere til full version / pro - og min kører uregistreret. Der er kun et lille tweak - når man har markeret et antal filer til sletning, så skal man lige flytte markør til en fil, der ikke er markeret, før man vælger sletning (ellers tror programmet, at filen (cursoren er på) er åben, og nægter at slette lige den).
Avatar billede claes57 Ekspert
25. oktober 2012 - 14:08 #6
dvs muligvis en systemgendannelse til før du indlæste programmet, og så hent igen, og kør uden at opgradere.
Avatar billede ovec Juniormester
30. oktober 2012 - 23:40 #7
claes57 - Tak for din hjælp - at jeg ikke fik det til at virke grundet den manglende logind fra programfremstilleren er jo ikke din skyld, er du rar at lægge en kommentar ind så jeg kan afslutte med at gove dig de lovede point.

Afslutningsvis skal jeg lige sige jeg blev anbefalet et andet program:  Auslogic Duplicate File Finder - det er et rigtigt godt program - gratis - på Dansk - og rimeligt nemt at finde rundt i an kan finde det her:  http://www.auslogics.com/en/software/duplicate-file-finder/
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2012 - 09:34 #8
bare luk selv...
Avatar billede ovec Juniormester
01. november 2012 - 23:15 #9
claes57 - vil du ikke have points?
Avatar billede claes57 Ekspert
02. november 2012 - 10:11 #10
lige meget.
Avatar billede ovec Juniormester
08. december 2012 - 22:57 #11
løst af claes men vil ikke have points
Avatar billede ovec Juniormester
29. januar 2013 - 14:16 #12
Dettew er svaret