Avatar billede KELA01 Nybegynder
16. oktober 2012 - 19:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

2x8 GB ram til Macbook Pro (2011 model)

Kære eksperter,

Jeg købte en ny MacBook Pro den 18 maj 2011 men ønsker nu at opgradere dens ram.
I dag sidder der 2x4 GB 1067 MHz DDR3 ram i maskinen.

Jeg har kigget lidt på 2x8 GB 1600 MHz DDR3 ram hos Proshop, men de har ikke kunne guide mig i forhold til om min Mac kan tage disse ram.

http://www.proshop.dk/RAM/Kingston-8GB-DDR3-1600Mhz-Apple-2342931.html

Jeg arbejder meget på min Mac og har således ofte mange programmer åbne på samme tid - herudover laver jeg lidt videoredigering i min fritid. Vil jeg kunne mærke en stor forskel?

Kan I eventuelt anbefale mig nogle gode ram, som jeg kan smide i maskinen? Og et sted, hvor jeg kan købe dem?

På forhånd mange tak.
Avatar billede mk-pro Nybegynder
17. oktober 2012 - 08:09 #1
Hejsa, du kan benytte Proshops ram guide, du finder den her: http://www.proshop.dk/Guides/RamGuide.htm
Avatar billede KELA01 Nybegynder
17. oktober 2012 - 17:02 #2
Tak for dit svar mk-pro, og ja, der står så, at min Macbook max kan tage 8 GB ram (2x4).

I flere debatfora på nettet påpeger folk dog at det kører fint med 2x8 GB. Der er jo 2 slots.

Derfor havde jeg håbet på, at en herinde kunne hjælpe mig mere konkret. F.eks. med hvilke ram, jeg ville kunne smide i maskinen og hvor disse ram kan købes henne :)
Avatar billede KELA01 Nybegynder
17. oktober 2012 - 17:05 #3
Jeg har i øvrigt tidligere opgraderet mine ram i min gamle MacBook Pro med hjælp fra Proshop.

Det gik helt fint og smertefrit, så derfor havde jeg håbet på, at de/I ville kunne hjælpe mig igen.

Men måske er kundeservicen ikke så teknisk anlagt mere :-)
Avatar billede mk-pro Nybegynder
18. oktober 2012 - 09:42 #4
Proshop kan kun svare ud fra hvad der står i ramguiden, men måske er der andre herinde der har erfaring med 16GB i en MacBook Pro.
Avatar billede tfsoren Nybegynder
18. oktober 2012 - 10:09 #5
http://en.wikipedia.org/wiki/MacBook_Pro

Så vidt jeg kan læse mig frem til, så kan din Macbook godt trække 16GB ram.