Avatar billede Gofa Nybegynder
16. oktober 2012 - 13:01 Der er 1 kommentar

Kan ikke se Synology DS211J, på lokalt netværk

Hej her inde.

Jeg en opsætning med en Synology DS211J som NAS.
Efter jeg har investeret i en Airport Extreme og et trådløst netkort, kan jeg ikke længere se min NAS på netværket som net drev.

Er der nogen der ved om det virkelig kan være min Airport Extreme der blokerer for min NAS på min PC?

Mvh Casper
Avatar billede Thomas_NS78 Mester
19. oktober 2012 - 20:49 #1
Nu er jeg ikke 100 meter mester i apple produkter. men airport extreme er et trådsløst Access point/router ikke?

Det der højst sandsynligt er at du nu har din PC og dit NAS på 2 forskellige netværk, og da man typisk kun kan finde enheder automatisk der er på samme netværk så virker det ikke.

Jeg vil gætte på at du har følgende setup
ISP router
- hertil er NAS og airport tilkoblet
-- dine pc'ere er tilkoblet airport

Det betyder at dit nas f.eks. er på 192.168.1.x/24 mens dine pc'ere er på 192.168.2.x/24
Så kan de ikke auto discover hinanden

Kan airport sættes op til bridge? det burde løse dine problemer
http://gigaom.com/apple/how-to-setup-an-airport-extreme-in-bridge-mode/

alternativt, så kan du stadig tilgå dit NAS på dens IP adresse, lav evt. en genvej på skrivebordet til \\192.168.1.x