Avatar billede theplayes Nybegynder
16. oktober 2012 - 12:58 Der er 3 kommentarer

Ukash virus 15/10-2012

Hej.
Jeg fik igår ukash virussen på min computer igen. første gang jeg havde den, fik jeg den fjernet ved at bruge windws defender offline. bootede computeren fra USB med windows defender offline, kørte scanningen og det virkede.
Har gjort det samme denne gang men uden held. Windows defender offline finder en del trojanske heste, hvilke den sletter men når jeg så genstarter, sker det samme igen. Hvid skærm :( Har prøvet at gendanne windows til den sidste fungerende kendte funktion, men uden held. Jeg kan heller ikke åbne i fejlsikrettilstand med netværk, for så at installere antivirus, jeg kan kun komme ind via fejlsikret tilstand med MSDOS.
Det næste skridt jeg overvejer er at botte fra cd med Hirens Boot cd? men dette er den sidste mulighed jeg kan finde på og hvis det ikke virker er der simpelthen ingeting der virker, troede jeg havde styr på det men må erkende at jeg har brug for hjælp. er der nogen herinde som har forstand på dette???
Avatar billede theplayes Nybegynder
16. oktober 2012 - 13:25 #1
kører med windows 7
16. oktober 2012 - 16:26 #2
Velkommen til E. ...

Kan du starte  "Fejlsikret tilstand med kommandoprompt"  og skrive

rstrui.exe

Det vil starte "Systemgendannelsen", vælg en dato tilbage hvor den kørte ok.

Prøv om du kan det.

Sakset fra www.eksperten.dk/spm/970326#reply_7990002
Avatar billede theplayes Nybegynder
17. oktober 2012 - 19:20 #3
Hej

ja, det kan jeg godt, og har prøvet det men den siger fejl hver eneste gang.

Jeg har via "fejlsikret tilstand med kommandoprompt" åbnet msconfig og via usb pind med malware antiware, installeret programmet, kørt scan og det virkede. næsten. det virkede som om jeg havde fjernet virussen og alt virkede, men kunne ikke komme på nettet. det ville jeg for at opdatere malware antiware fuldt for så at scanne igen. det var det trådløse der ikke virkede, så derfor satte jeg netstik direkte i, opdaterede programet og kørte fuld scan. her fandt den 6 trusler, fjernede dem og var nød til at genstarte for at fuldføre processen. da jeg så genstarter, kommer jeg tilbage til udgangspunktet med hvid skærm...

Det er jeg ærligt talt meget træt af, da eg troede jeg havde fået den fjernet... nu har jeg snart ikke flere tiltag at gøre. nogen idéer????