Avatar billede britho Nybegynder
15. oktober 2012 - 17:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

fastnet og trådløst i samme netværk

Hej
Vi har 2 stationære computere, der kører på internettet via kabel- og ca 4 trådløse enheder. Den ene af de stationære er vores "hovedcomputer" og det ville være super, hvis vi kunne tvinge den til at se vores tråløse enheder (heraf 2 ipads og 2 pc)- hvordan gør vi lige det? Den kan ikke se dem, når vi prøver "tilføj trådløs enhed".
på forhånd tak for svar
15. oktober 2012 - 18:11 #1
Velkommen til E. ...

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

...tvinge den til at se vores tråløse enheder ... - hvad mener du her ?
Avatar billede britho Nybegynder
16. oktober 2012 - 06:08 #2
Tak ;-) Selvfølgelig skal jeg da skrive, hvad vi bruger. Pc'erne er med Windows 7. Alle enheder har forbindelse til internettet- de 2 med kabel, de 4 med trådløst, gennem samme router. Ingen problemer med adgangen. De har som sagt netforbindelse, men ikke forbindelse med hinanden. Det hele startede med jeg ville synkronisere kalendere- og det kan jeg godt finde ud af- bortset fra det kun kan lade sig gøre med kabel, og jeg tror, det er fordi de trådløse ikke findes på netværkskortet hos de stationære maskiner.
Avatar billede der_kommandant Praktikant
16. oktober 2012 - 13:32 #3
Hvad er det du gerne vil opnå med at alle skal kunne se hinanden?
Avatar billede britho Nybegynder
16. oktober 2012 - 15:53 #4
Mit ideal vil være at alle enheder synkroniserer kalendere trådløst og automatisk i det øjeblik, der- via husets netværk- registreres ændringer på en af enhederne.
Avatar billede der_kommandant Praktikant
16. oktober 2012 - 22:05 #5
Kunne det ikke klares meget nemmere med en Google kalender som alle har adgang til??
Avatar billede britho Nybegynder
01. november 2012 - 13:18 #6
hej igen- var lige sendt til tælling med manglende opkobling- min pointe er jo, at der er mange rare ting ved at maskinerne kan se hinanden, udveksling af billeder, dokumenter mv- og jeg er ikke særlig vild med at få det ud i cyberspace.
Avatar billede britho Nybegynder
26. maj 2013 - 13:11 #7
forsøg på lukning af tråd