Avatar billede Gaming-Geek Nybegynder
14. oktober 2012 - 23:21 Der er 7 kommentarer

NTDLR is missing løsning søges

Hej,
Jeg har lige skiften grafik kort og ram på min computer.
Først skiftede jeg grafikkortet og tændte min pc, det virkede fint.
Så skiftede jeg ram, så jeg puttede 4 gb i oveni 2 gb. Så tænte jeg den, og så stod der at NTDLR is missing, når computeren tænder.
Jeg har brugt hele dagen på at søge efter løsninger, og prøvet at fixe, men uden held.
Så hvidt jeg kan forstå er det for det meste kun ved harddrive skifte, at det sker. Men jeg har ikke rørt ved harddriveren. Jeg har også kigget efter om jeg har kommet til at rive en ledning ud, men det har jeg ikke så hvidt jeg kan se.
Så mit spørgsmål er så om nogle af jer herinde, kunne vide noget om mit problem, og måske har løsningen.
Håber virkelig nogen vil hjælpe, for jeg skal bruge min computer til skole og arbejde.
Mvh Jesper
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. oktober 2012 - 08:02 #1
På en del bundkort skal du ind i bios og ændre på opsætningen hvis du sætter mere RAM i! Prøv at sætte bios til "optimal settings" eller bedst perfomance ller hvad der stå i din bios? Sæt derefter Bootkækkefølgen til til Din HD som første! Tryk F10 og godkend! Sæt ikke andet til at starte med. Så du ikke glemmer at du eventuelt har glemt at der sidder en DVD/CD i drevet.
Avatar billede NCG Novice
15. oktober 2012 - 08:05 #2
Hvilket OS ?
Avatar billede Blandy Praktikant
15. oktober 2012 - 08:27 #3
Hmm prøv lige at gå i boot sewuence og vælge din hdd til at boote fra. Og så sæt den faste boot rækkefølge til også at starte med din hdd.
Avatar billede Gaming-Geek Nybegynder
15. oktober 2012 - 13:41 #4
OS er windows vista.(pc'en er fra 2006 fordi min egen er i stykker)
Nu har jeg prøvet at være inde og sætte min hdd til at boote fra som første prioritet, men det hjalp ikke. Der står stadigvæk NTDLR is missing.
Avatar billede NCG Novice
15. oktober 2012 - 14:54 #5
Fra 2006... hmm, kan bundkortet så overhovedet køre med 6 gb ram, og kræver den evt. samme størrelse i alle slots ?
Har du prøvet at skifte tilbage til gl. ram ?
Avatar billede Gaming-Geek Nybegynder
15. oktober 2012 - 17:20 #6
Rammene passer fint. og ja jeg har prøvet at tage dem ud igen og tænde den. men ntdlr is missing, var der stadigt.
Avatar billede Gaming-Geek Nybegynder
15. oktober 2012 - 17:22 #7
Hvis du mener samme størrelse som i gb. så er der 2x1 gb. og 2x2 gb i nu.