Avatar billede Taamdara Nybegynder
14. oktober 2012 - 19:34 Der er 2 kommentarer

Problemer med installation af JAVA

Hej

Jeg har problemer med at installere JAVA på min fars computer. Computeren er af ældre dato og jeg har slettet den gamle version af JAVA, da det ikke kan bruges til at komme ind på f.eks. netbank.

Hver gang jeg prøver at installere filen (jxpiinstall) sker der intet. Jeg kan simpelthen ikke åbne den og derfor kan jeg så heller ikke installere den nye version af JAVA. Er der har nogen ide om, hvad man kan gøre for at få det til at virke?????

Håber der er nogen som kan hjælpe, da den gamle er glad for sin cpu ;)
Avatar billede milter Ekspert
14. oktober 2012 - 21:09 #1
Hvilket styresystem? Og er det fuldt opdateret?
Avatar billede milter Ekspert
14. oktober 2012 - 21:20 #2
Hvis ellers alt andet er i orden, kan dit problem ofte løses med en manuel installation af Java, dvs. først download af Java på din computer og derefter installation fra den downloadede fil. Se her hvordan:

https://www.java.com/en/download/help/windows_manual_download.xml

Og før installationen fjerner du de gamle versioner således:

https://www.java.com/en/download/uninstall.jsp