Avatar billede Thomas123456789123 Nybegynder
12. oktober 2012 - 16:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Remote backup

Hej eksperter,

Jeg vil gerne have en backup af alle mine billeder, videoer m.v. på en anden lokation end herhjemme.

Kan man købe en NAS, fx WD My Book Live, og have den stående hos mine forældre men så den hele tiden laver en automatisk backup af de ting jeg har på min computer herhjemme?

Jeg ved det er muligt hvis man køber 2 lidt dyrere NAS og har én stående hvert sted, men jeg leder efter en billig løsning.

Pft
Thomas
Avatar billede arne_v Ekspert
12. oktober 2012 - 17:20 #1
Jeg tvivler paa at saadan en kommer med software som kan overfoere gennem diverse firewalls.

Var det ikke nemmere at koebe en internet baseret backup service?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. oktober 2012 - 17:50 #2
jeg ville vælge en cloud-ting (fx skydrive, dropbox, google drev, ubuntu one) - så er der også mere styr på, at backuppen rent faktisk virker (hvis du husker dine adgangskoder)
Avatar billede KenneyD71 Nybegynder
12. oktober 2012 - 20:45 #3
Helt klart dropbox.
Jeg har brugt det i et par år nu.
har ikke brug for fysisk back up længere.
Alle mine dokumenter bliver lagret live i dropbox.
og så har jeg tilgang til alle data 24-7 fra alle mine enheder.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. oktober 2012 - 21:02 #4
Hvis det er ren backup ville jeg nok gaa efter en ren backup service: mozy, carbonite etc..
Avatar billede Thomas123456789123 Nybegynder
08. november 2012 - 14:02 #5
Hej,

Jeg har fundet en løsning fra Buffalo (ca samme pris) som kan komme gennem firewalls m.v. Har det bedst med at diverse dokumenter ligger på egen server og ikke ude i skyen.

Mvh
Thomas