Avatar billede Sab88 Nybegynder
12. oktober 2012 - 16:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjælp til Excel, LOPSLAG med samme værdi?

Hej
Jeg bruger LOPSLAG til at tracke id-kortnummer på fx ID-4537. Da der er 3 af dem, vil jeg gerne have at den laver 3 rækker nedad hvorpå den indsætter efternavnet (i den celle hvor jeg laver formlen), fornavnet i den næste kolonne til højre) og lokalnummer i den efter til højre.
Er der nogen der ved hvad man gør, så den ikke indsætter den samme værdi (den første i rækken 3355) i alle celler?

    A                           B                C                               P
Id-kortnummer     Efternavn     Fornavn     Lokalnummer

Id-3456     Davoli      Nancy             5467
Id-1678     Fuller       Andrew             3457
Id-4537     Leverl      Janet             3355
Id-4537     Leverl      Janet             3356
Id-4537     Leverl      Janet             3357
Id-1873     Peacoc  Margaret     5176
Id-3456     Buchan  Steven             3453
Id-5678     Suyama     Michael     428

Slutresultatet bør gerne være:

Leverl      Janet             3355
Leverl      Janet             3356
Leverl      Janet             3357
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
12. oktober 2012 - 16:31 #1
istedet for at tage dette spm under fri debat vil jeg anbefale dig at lukke det her og oprette det i en mere passende gruppe
feks
Excel <--- 1 priotet
eller
Microsoft-Office

du lukker spm, ved selv at ligge et svar og accepterer dette.
Avatar billede Sab88 Nybegynder
12. oktober 2012 - 16:35 #2
Ja det er nok bedre. Tak