Avatar billede Claus Mester
10. oktober 2012 - 10:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Java virker ikke - logo snurrer rundt

Siden java 6.3 til og med 7.7, har jeg regelmæssigt forsøgt at opdatere (slette og installere) nyeste java version - uden held.

Har forsøgt med både FF 12, IE 9 og Chrome 22.

Forsøgt med både 32bit og 64bit Java, da jeg er i tvivl om mit system. I Systemegenskaber vises 64-bit ud for Systemtype, men tidligere Java er kørt i 32 bit.

Ved test af Java, viser IE ingenting, bortset fra en fejl om, at Java ikke er opdaget på computeren.

I FF og Chrome, snurrer Java logoet bare rundt og ender efter noget tid med en fejl.

Java version 6.3 fungerer altså fint, uden nogen problemer, hvorimod alle versioner derefter "fejler".

Min putter kører Windows 7 Home Premium, Service Pack 1.

Hvilken som helst hjælp værdsættes.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
10. oktober 2012 - 10:40 #1
her er et java uninstall værktøj prøv at hente det fjern så og geninstaller

http://www.wargeek.net/uninstall-java-runtime-environment-completely-uninstal-java-uninstaller.html
Avatar billede Claus Mester
10. oktober 2012 - 12:10 #2
Værktøjet fandt ikke den installerede Java 7, så jeg afinstallerede den manuelt fra Kontrolpanel.

Derudover brugte jeg JavaRa til at afinstallere de muligheder den har under "Additional Tasks".

Derefter reinstallerede jeg og rebootede, bare for en sikkerheds skyld - men samme resultat, det virker ikke.

Jeg forsøgte at deaktivere Java i Chrome, hvilket selvfølgelig resulterede i en fejl "Java er deaktiveret". Så en eller anden form for kontakt er der da.

Andre forslag?
Avatar billede RogerWilco Seniormester
10. oktober 2012 - 19:30 #3
Prøv at fjerne fluebenet i "Enable the next-generation Java Plug-in" i Java kontrolpanel, faneblad avanceret, afsnit Java Plug-in.
Avatar billede Claus Mester
01. november 2012 - 07:39 #4
At fjerne fluebenet virkede desværre heller ikke.

Fejlbeskeden lyder "ClassNotFoundException".

Ellers nogen forslag?
Avatar billede Claus Mester
01. november 2012 - 07:49 #5
Har just opdaget, at java ikke fremgår af hverken Firefox's Tilføjelser eller i Chromes Udvidelser.

Gør det nogen forskel?
Avatar billede Claus Mester
20. november 2012 - 09:18 #6
I forbindelse med oprydning og reformatering, virker den nyeste version af java nu. Har ingen anelse om hvad der har blokeret, men det er væk nu.

Tak for hjælpen!