Avatar billede rafan Nybegynder
08. oktober 2012 - 21:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

tabt data på NAS - HJÆLP:-l

Hej alle,

Har en mindre krise. Jeg har en Western Digital NAS, WD-NetCenter, cirka 6-7år gammel. Jeg kan ikke får adgang til mine data (bla. gamle fotoalbum). Jeg har de seneste dage haft problemer med at få adgang til mine shared foldere (lykkes kun engang i mellem, eller blev tit afbrudt efter noget tid)...og nu er mine shared foldere væk.
Jeg kan godt få kontakt med min NAS setup indstilling, men under system setup fortæller den at der er ingen shared folder:(

Hvad skal jeg gøre?

Er der nogen der har erfarring med at regenerere data fra en WD NAS? Jeg har model WD5000B019.
Avatar billede finb Ekspert
08. oktober 2012 - 22:48 #1
Må det koste penge ?
finb
Avatar billede rafan Nybegynder
09. oktober 2012 - 09:41 #2
Hej,
Det har vi ikke besluttet endnu. Men vil gerne vide hvad problemet er og om der er andre der har haft lignende problemer:(
Avatar billede rafan Nybegynder
09. oktober 2012 - 10:18 #3
Hej igen,

Kedelig nyhed. Har undersøgt lidt nærmere WD hjemmeside og er kommet frem til følgende...
"If the drive does not show up in Disk Management (Windows), or Disk Utilities (Mac), and you have tried all the troubleshooting options relevant to your drive, then your drive has most likely failed and you will need to contact a data recovery company to retrieve your data."

Så er der nogen der kan fortælle om den eneste løsning er data rekonstruktion firma? Hvad er successraten i disse situationer?
Avatar billede rafan Nybegynder
09. oktober 2012 - 20:31 #4
luk!!