Avatar billede jeppebl Nybegynder
06. oktober 2012 - 22:34 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Macbook lukker ned uden at starte op

Hej

Jeg har købt ny macbook for et par måneder siden og har opdateret den med snow leopard. Samtidigt (eller lige efter) opdaterede jeg iPhoto men efterfølgende kan mac'en nu ikke starte op. Dvs. den starter op og der kommer en lyseblå skærm med æble logoet og nederst på skærmen en bjælke som indikerer en updatering. Den løber dog kun ca. 1/4 igennem opdateringen inden computeren lukker ned.
Jeg har forsøgt at reboote den med Apple og r + p men jeg kan ikke geninstalere da mine hardiske er låst.
Giver det mening for noget og er der nogen løsningsforslag?

På forhånd mange tak!
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2012 - 23:40 #1
http://support.apple.com/kb/HT1427?viewlocale=da_DK

jeg ved ikke om det er alt task under opstart ????
Avatar billede jeppebl Nybegynder
07. oktober 2012 - 08:32 #2
Kan jeg bare slette alt på en eller anden måde og starte forfra?
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2012 - 11:15 #3
ja med time machine ved  ikke om det er alt under opstart

http://support.apple.com/kb/HT1427?viewlocale=da_DK

www.apple.com/osx/recovery/
Avatar billede jeppebl Nybegynder
07. oktober 2012 - 12:02 #4
Og når time machine ikke er slået til hvad gør man så? :(
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2012 - 17:09 #5
http://support.apple.com/kb/HT3200?viewlocale=da_DK

MEN hvad sker der når du trykker på ALT ???  under opstart start macintosh hd :-)
Avatar billede jeppebl Nybegynder
07. oktober 2012 - 17:33 #6
Jeg kommer til menuen med de 4 hjælpeprogrammer men når jeg skal vælge disken som OS X skal geninstalleres på er den låst og lysegrå.. Og så kan jeg ikke komme videre derfra.
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2012 - 18:08 #7
Avatar billede jeppebl Nybegynder
07. oktober 2012 - 19:08 #8
Det sidste af de to images.
Den er låst så den ikke kan vælges (lysegrå) og derfra kan jeg så ikke komme videre.
Har forsøgt de andre hjælpeprogrammer men har ikke time capsule stået til så tænker komplet reset er eneste løsning (og der er ikke noget på harddisken jeg ikke kan undvære).
Avatar billede jeppebl Nybegynder
08. oktober 2012 - 17:30 #10
Ikke nogen af dem. Forsøgte med hjælp fra Apple Care men de måtte også give op, så nu er den indleveret hos Humac.. Tak for forsøget :)
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2012 - 20:40 #11
så luk spm :-)
Avatar billede jeppebl Nybegynder
08. oktober 2012 - 21:25 #12
Gerne.
Hvordan?
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2012 - 16:14 #13
Accepteret dette  svar
Avatar billede jeppebl Nybegynder
10. oktober 2012 - 19:48 #14
Hermed gjort.
Endte som sagt hos Humac hvor den blev formateret og udskiftet defekt RAM.
//
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2012 - 16:11 #15
okæy husk lige og  lave en backup :)

http://support.apple.com/kb/ht1553
Avatar billede Anja Praktikant
10. maj 2017 - 17:47 #16
Pris for reparationen? ?