Avatar billede zync Nybegynder
06. oktober 2012 - 13:34 Der er 14 kommentarer

"ingen internet adgang" periodisk fejl.

Hej,

jeg håber det er placeret det rigtige sted, ellers beklager jeg og ryk den venligst hvis muligt.

Jeg har fået et pludseligt problem, der er kommet ud af ingenting.
På min stationære kan jeg ikke få internetadgang i mere end 1min, nogle gange mere, andre gange mindre.

Wifi fra routeren virver fint, og mit internet fra danskbredbånd er også i orden. videre;

Netværksikonet viser den gule trekant også går den væk igen, så kan jeg, nogle gange, få opdateret siden jeg er på, men fejlen kommer igen inden for få øjeblikke.

Jeg har en dlink-655 router som er 2 år gammel ca. Har aldrig haft problemer med den.
Jeg er ved at gå ud af mit gode skind her, jeg har ikke flere ideer til hvad det kan være (udover en defekt router? - men det er min sidste uvej)

Jeg har forsøgt;
Systemgendannelse til et par dage siden, uden held.
Self. taget strøm fra op til flere gange, Genstartet computer og router 100vis af gange.
Jeg kan umiddelbart ikke have adgang længe nok til at opdatere driveren til netværkskortet, ej heller firmware til routeren.

Computeren når aldrig at fejlsøge problemer, før det holder op. Så den viser bare at der ingen problemer er. En enkelt gang nåede den at dukke op med at DNS serveren ikke svarede eller kunne få forbindelse.

Jeg har brug for nogle kloge hoveder der måske kan komme med tips til noget jeg ikke har tænkt på.

Alt hjælp er værdsat, for jeg er ved at blive gråhåret. Tak.
Avatar billede hea_dk Nybegynder
06. oktober 2012 - 14:22 #1
hey
har du prøvet at skifte kabel ?
kan du pinge din default gateway når det sker ?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. oktober 2012 - 14:59 #2
Velkommen til Eksperten.
Prøv at gå i enhedshåndteringen og find dit netkort.
Gå i egenskaber-strømstyring.
Hvis der er hak i at Windows må slukke for strømmen for at spare på den, så fjern hakket.
En anden ting der kunne prøves er om der skulle være en opdateret driver til netkortet.
Det kan du sikkert se på producentens hjemmeside
Avatar billede zync Nybegynder
06. oktober 2012 - 15:07 #3
Tak for svarene.
Jeg har ikke skiftet kabel, da det er snoet igennem lejligheden. Plus nettet virker fint når dette kabel er direkte i computeren.

Hvordan pinger jeg min default gateway?

Jeg har opdateret firmwaren på routeren. Stadig samme fejl. Den forbinder til nettet og uden varsel kan den ikke finde sidens værtsnavn og loader bare. Også vågner den igen og forbinder fint til siden.

Mine drivere er opdateret til netværkskortet. Har slået hakket fra med at windows må slukke strømmen, men fejlen var der alligevel 10sek. efter.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. oktober 2012 - 15:13 #4
Prøv at tjekke i syslog om der listes fejl her.
højreklik computer-administrer og gå i logbogen.
Hvilket styresystem?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. oktober 2012 - 15:16 #5
Og dine internetindstillinger er sat til automatisk at hente Ip og DNS?
Avatar billede zync Nybegynder
06. oktober 2012 - 15:29 #6
Jeg bruger Win7. Ja Ip og DNS henter automatisk.

Jeg kiggede i logfilen og kunne umiddelbart ikke finde fejlen derinde. Det eneste der var noteret der har relevans er der stod hver gang den ikke kunne få forbindelse til DNS serveren og at den ikke svarede. Det er forskellige hjemmesider den har noteret dette ved.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. oktober 2012 - 15:38 #7
bliver den på nettet i fejlsikret tilstand med netværk?
Man trykker gentagne gange på F8 med det samme når pc startes. Du skulle nu få en boks frem hvor du kan vælge fejlsikret med netværk forbindelse.
Avatar billede zync Nybegynder
06. oktober 2012 - 15:46 #8
Nej den laver samme fejl i fejlsikret tilstand.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. oktober 2012 - 15:52 #9
status i enhedshånteringen hvad er den når nettet forsvinder?
Står der at enheden virker korrekt?
Avatar billede zync Nybegynder
06. oktober 2012 - 16:03 #10
Den når slet ikke at opfange når nettet glipper tror jeg. Det er få sekunder hvor den bare meddeler, ingen internetadgang, så opdaterer jeg siden et par gange også kommer jeg igennem.

Ved fejlsøgning siger den at der ingen problemer er, selv når fejlen er vedvarende mens søgningen foregår.

Jeg håber det er til at forstår, ved ikke om jeg forklarer det ordentligt :)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. oktober 2012 - 16:10 #11
Hvilken broswer bruger du?
Har du prøvet om en anden browser også fejler?
Har du prøvet at resette indstillingerne i browseren til fabriksindstillinger?
Har du forsøgt at slette alle browserdata?
Hvis netværksikeonet viser en gul trekant kunne det tyde på driveren lukker ned og starter igen når det forsvinder.
Avatar billede zync Nybegynder
06. oktober 2012 - 16:29 #12
Jeg tror den er nogenlunde normal nu. Jeg var under min routers indstillinger og trykkede på "clone pc mac adress". Eller noget i den dur. Jeg har ikke haft problemet i de 10min siden. Jeg håber det varer ved.

Jeg forstår ikke sammenhængen her, for jeg har aldrig rørt det felt før. Som sagt så kom problemer ud af, bogstavelig talt, ingenting. Jeg forstår det ikke. Jeg har ingen virus, alt er opdateret. Problemet kom fra det ene sekund til det andet.

Problemet var tilstede i firefox og chrome. Den kunne simpelthen bare ikke finde siderne. Jeg prøvede at slette cache i begge browsere, uden held.
Jeg prøver at gendanne browserne hvis problemet kommer igen.

Du skal have tak for hjælpen og alle dine bud.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. oktober 2012 - 16:33 #13
Har du prøvet at reparere internetforbindelsen på den?
På min xp kan man gøre det ved at højreklikke på skærm ikonet i tray og vælge reparer.
Det kan dog sikkert være anderledes i Win 7.
Avatar billede zync Nybegynder
06. oktober 2012 - 16:37 #14
Jeg kan kun reparere hvis jeg har deaktiveret lan forbindelsen. Og alligevel kom fejlen igen.