Avatar billede nfl Nybegynder
10. februar 1999 - 00:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

WAN / LAN

Hvad skal der til for at koble andre på mit LAN(når jeg for det) så jeg kan få et WAN ?

Her er hvad jeg havde tænkt på:
Mit LAN:
K6-2 @ 400 Mhz Win98/NT4(WS)/Linux Red Hat 5.2 som client
P(pro) @ 100 Mhz WinNT4(srv) og måske Linux(srv) som domainserver
486 ell. P90 Win95, 98 ell. NT4(WS) som client
Zyxel ISDN Router med indbygget 10Mbit 8Ports HUB
10Mbit Kingston Eithernet adaptere

En ven der skal sluttes til mit LAN:
P120 Mhz Win98 ell. NT4(WS) som client.

Hvad skal vi bruge for at få ham koblet på nettet ?
Vi vil gerne have det sådan at han kan logge på domain serveren og fiske på mit LAN, iøjeblikket har han ikke nogen fastnet forbindelse.
Kan han logge på over et modem, eller er ISDN hos ham en nødvendighed ?
Hvad skal vi ellers bruge, udover et either kort, til at få ham på mit LAN
Avatar billede ruprect Nybegynder
11. februar 1999 - 10:29 #1
For at kunne ringe ind til dit LAN skal din ven enten have sig en ISDN adapter eller også skal både du og han have et analog modem.

Ud over et ethernet kort skal du bruge netkabler. UTP - Kategori 3, skulle kunne være ok da det kun er en 10Mbit hub du har dig, ellers kan du købe UTP - Kategori 5 - Som er til 100Mbit, så har du da kablerne.

Michael
Avatar billede nfl Nybegynder
12. februar 1999 - 15:41 #2
Er det alt! hvilke instillinger skal der laves på min domain server ?
Hvor meget koster UTP kat.3 og kat.5 ? og hvor meget skal vi bruge ?
Avatar billede ruprect Nybegynder
15. februar 1999 - 16:17 #3
Brugerne skal oprettes på din domain server med brugernavn og password.

Jeg ved ikke hvad prisen på henholdsvis Kategori 3 og 5 - Men jeg gav ca. 250 kr. for 20m kabel (Kat 5) og 10 stik - Så kan jeg selv lave de kabel længder jeg har brug for.

Du skal så have en tang til at lave kablerne - Jeg mener jeg gav 150 for min, men det er også noget tid siden.

Michael
Avatar billede holger Nybegynder
23. april 1999 - 05:20 #4
forslag du skal have diel in diel out eller bare fast ip plus et registræret domaine