Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
04. oktober 2012 - 13:12 Der er 7 kommentarer

Mappe synkronisering på netværk

Jeg har en mappe som jeg gerne vil have kopieret AUTOMATISK ud til 7 andre fysiske lokationer hver fredag.

Mappen skal sammenlignes med 7 andre mapper og derefter dublikeres/kopieres.

Jeg har kigger på Robocopy og SyncToy. Er der nogen der har andre anbefalinger??
Avatar billede Broxigar Praktikant
04. oktober 2012 - 13:40 #1
Hej.

Kan du evt give nogle flere oplysninger så som hvordan de 7 lokationer er forbundet (Harddiske, servere, VPN, netværk) ?

Er de 7 lokationer altid tilgængelige eller kan de være slukket på forskellige tidspunkter af dagen?

Har I en computer/server der altid er tændt om fredagen og som har adgang til de 7 lokationer?

Jeg kan helt sikkert hjælpe, hvis bare jeg får lidt flere oplysninger :-)

Mvh
Anders Olsen
Alsa Data
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
04. oktober 2012 - 14:29 #2
Det er et samlet netværk, med 7 forskellige fysiske lokationer.
Det er alle servere med win 2003.
Alle servere er altid tændt 24/7/365 (Bliver kun slukket/genstartet under vedligeholdelse)
Avatar billede claes57 Ekspert
04. oktober 2012 - 14:41 #3
http://allwaysync.com/
den kan afprøves gratis i 30 dage, og derefter skal den enten købes eller der skal kun kopieres ret få filer.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
05. oktober 2012 - 12:37 #4
Har du afprøvet det??
Avatar billede claes57 Ekspert
05. oktober 2012 - 13:22 #5
har alwaysync til daglig backup - den kører altid, og holder min backupdisk ajourført med 6 mapper inkl undermapper.
Jeg har så valgt, at den kun må synkronisere til backupdisk, og ikke den den anden vej, og den kører hele tiden hos mig, så alt kopieres med det samme.
Som sådanne virker det lidt som skydrive - bare lokalt.
Avatar billede Broxigar Praktikant
05. oktober 2012 - 14:38 #6
+1 til Allways Sync.

Ellers kan du bruge SyncToy ( http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=15155 ) som er et gratis synkroniseringsværktøj fra Microsoft som opfylder det samme.

Du opretter et mappe-par, som er den lokale mappe, og så en af destinationsmapperne. (Dette skal så sættes op 7 gange, så du har 7 forskellige mappepar)

Derefter kan du vælge Synchronize, som sender ændringer frem og tilbage,

Echo, som sender ændringer fra den venstre mappe til den højre

Contribute, som sender ændringer fra den højre mappe til den venstre

Du kan så gå ind i Task Scheduler på den maskine der skal sende ud til de 7 andre, og så lave en ny Task som hedder Synctoy.exe -R

-R gør at den kører alle mappe-par der er. Sæt denne til fredag og så vil den automatisk sende ud til destinationerne hver fredag :)
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
01. november 2012 - 15:00 #7
Jeg har ikke lige haft tid til at kigge på det endnu, da jeg lige skal have virtualiseret et par servere før det skal implementeres