Avatar billede sparkling Nybegynder
09. august 2001 - 23:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Antal lyttere...

Hej, jeg kører Windows Media Encoder på en 512/512 adsl server...

Men hvad sker der når der kommer for mange lyttere til min båndbredde??? Bliver nogle smidt af, eller crasher den helt alle lyttere;-)

Der må være nogle der har noget erfaring med det?
Avatar billede kedde16 Nybegynder
09. august 2001 - 23:51 #1
hmm det går bare langsommere for alle brugere!
Avatar billede kedde16 Nybegynder
09. august 2001 - 23:52 #2
hmm det vil sige at billede hakker mere (ikke så flydende) den skulle ikke fryse!!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. august 2001 - 11:21 #3
Taget fra mit svar her: http://www.eksperten.dk/spm/94307

Den øvre grænse for antallet af brugere sættes hos Windows  Media Player egentlig kun af din båndbreddes uplink. Som tommelfingerregel skal du have den dobbelte båndbredde af din bitrate du streamer i. Hvis du f.eks har 512kb og vil sende en 56k fil ud til verden skal du altså regne med at hver stream trækker 112k. 512/112= ca 4.5 samtidige brugere. Hos Real Player sættes begrænsningen ikke kun af båndbredden men også af hvilken version (hvor dyr version!) du har af Real Server. Deres gratis version er f.eks begrænset til kun 25 bruger - Dette kan dog vise sig at være mere end rigeligt - med mindre man hedder Big Brother.

/Nikolaj

Avatar billede sparkling Nybegynder
10. august 2001 - 15:08 #4
Jeg streamer lyd ud fra en LIVE event, og det er ikke video.

men giver Media Encoder bare alle lov til at \"nasse\" af min båndbredde?

Det skulle helst ikke være sådan der kommer hakker i lyden... Kan man ikke sætte en max antal lyttere...?`

Jeg vil kun streme ud i 16kb tror jeg (jeg ved det lyder lavt, men kvalitet er god nok til det jeg skal bruge det til)...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. august 2001 - 17:49 #5
Om det er lyd eller video er i og for sig ligegyldigt. Det der tæller er hvor stor en bitrate du vil bruge. Her bruger du 16. Det vil give: 512/32=16.
Avatar billede sparkling Nybegynder
12. august 2001 - 00:44 #6
Hvordan kan jeg sætte et MAX antal lyttere?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. august 2001 - 01:10 #7
Antalet af Max lyttere giver jo sig selv. Båndbredden stopper jo for det. Mener man kan sætte max mulig båndbredde i Windows Media Server. Ikke i encoderen.