Avatar billede alm1 Nybegynder
03. oktober 2012 - 12:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

langsom "EXEC sp_databases"

Hej.
Jeg har et problem med at "EXEC sp_databases" tager utroligt lang tid at eksekvere på MS SQL Servere (pt. 2008 R2). Er der nogen der har haft samme problematik, og kender en løsning på problemet?
Problemet forekommer både i applikationer og ved anvendelse af Management Studio.
Der burde være rigeligt RAM oa. plads på serveren:-)

Microsoft SQL Server 2008 R2 (SP1) - 10.50.2500.0 (Intel X86)  Jun 17 2011 00:57:23  Copyright (c) Microsoft Corporation  Express Edition with Advanced Services on Windows NT 6.1 <X86> (Build 7601: Service Pack 1)

Anders
Avatar billede jokkejensen Novice
03. oktober 2012 - 16:38 #1
Du kan jo proppe serveren med alle de ram du vil når det er en express, udgaven kan kun allokere 1gb.

Hvor mange databaser er der? og er den presset helt op til 1gb i ram forbrug ?

vh
/J
Avatar billede Syska Mester
03. oktober 2012 - 16:43 #2
Udover det er der også connection og size limit.
Avatar billede Syska Mester
03. oktober 2012 - 16:44 #3
Avatar billede arne_v Ekspert
08. oktober 2012 - 05:19 #4
Hvordan performer:

SELECT name FROM sys.databases

og:

SELECT DISTINCT TABLE_CATATALOG FROM INFORMATION_SCHEMA.TABLES

?
Avatar billede alm1 Nybegynder
18. oktober 2012 - 11:02 #5
Hej Arne_V oa..

Tak for jeres svar.

sqlserver anvender kun ca. 400 MB hukommelse, så jeg tror ikke det er problemet.

SELECT name FROM sys.databases og SELECT DISTINCT TABLE_CATALOG FROM INFORMATION_SCHEMA.TABLES
tager 00:00:00 sec. på 130 databaser.

Så, jeg overvejer den løsning, men skal så på anden vis kunne filtrere de databaser fra som brugeren ikke har rettigheder til. (Windows Authentication).

Anders
Avatar billede alm1 Nybegynder
18. oktober 2012 - 11:12 #6
Jeg fik vist oprettet et Svar her. Det var ikke min hensigt.
Anders
Avatar billede alm1 Nybegynder
04. marts 2013 - 08:48 #7
Ingen svar på hvorfor "EXEC sp_databases" performer langsomt.
Lukker spørgsmål, for ikke at få flere Emails fra Eksperten omkring "Åbne spørgsmål med ikke-accepterede svar".