Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2012 - 11:44 Der er 4 kommentarer

Acer tastetur.

Jeg har trykket på pil tasterne så den ene tast blev skubbet halvt af/faldt halvt af. Min ven mener nu at den er ødelagt og kan ikke sættes på, men der har jeg jo en anden mening. Hvad kan jeg gøre for at få den på¨igen.
Avatar billede sadolin1978 Novice
03. oktober 2012 - 11:58 #1
er det bærbar eller stationær
Avatar billede thov Forsker
03. oktober 2012 - 12:49 #2
19 sek. lim, måske ?
Men hold tastatur/computer med bunden i vejret, så limen ikke løber hen, hvor den absolut ikke må komme.
Avatar billede WallyR73 Nybegynder
03. oktober 2012 - 14:10 #3
Tasterne på bærbare er typisk konstrueret med små sakse-hængsler for at holde dem på plads.
Det er relativt nemt at skubbe tasterne af disse sakse-hængsler.
Problemet er at låse-tapperne på disse sakse-hængsler ofte knækker af når det sker og så skal de først skaffes.
Genmonteringen af tasterne med disse sakse-hænsgsler er også mega-besværlig og man risikere let at knække låse-tapperne igen.

Hvis man ikke tilfældigvis har en anden bærbar med samme tastatur at kanabalisere fra, så kan det oftest bedst betale sig at købe et helt nyt tastatur til maskine.
Prisen på et sådanne tastatur kan dog variere en del i pris afhængig af producent, model og uoriginale produkter.
Avatar billede thov Forsker
03. oktober 2012 - 15:44 #4
Hvis det er en bærbar Acer, så finder du et tastatur til den her http://shop.notebookonline.dk/tastatur/acer/modeller.aspx

Men lad en som kun er udstyret med to tommelfingre, stå for udskiftningen :-)