Avatar billede Tigerjaay Nybegynder
02. oktober 2012 - 14:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

HP Pavilion Dv7 - Kan ikke starte op??

Hej eksperter!

Sidder her med et meget underligt og utrolig latterligt problem xD

Min farfar havde denne såkaldte HP Pavilion Dv7.
Den havde fået en virus som havde smadret hans system.. så jeg ville lægge en ny windows på den.
Den fløj afsted uden problemer. MEN...
Lige pludselig efter den skulle genstarte gad den ikke og komme videre end til boot menuen (Der hvor man kan trykke esc, F10, F12 osv for at komme ind i boot menuen an på hvilken model)
Men ikke engang det kan jeg. trykker jeg (i midt tilfælge) på F10 eller esc for startup menuen. fryser den!! og den kommer ikke videre.. trykker jeg ikke på nogle af knapperne kommer den heller ikke videre.. Ergo fryser den uanset hvad man gør ligeså snart HP start menuen kommer frem..

Jeg prøvede så og tage harddisken over i min egen maskine.. og fortsættede installationen af windows.. da den var færdig og perfekt. smed jeg den over i den såkaldte HP Pavilion.. men havde ingen virkning.. Så dukkede der et nyt problem op :/ efter jeg havde gjort det med harddisken på min egen maskine.. gør den PRÆCIS det samme... fik så min egen PC op og køre igen efter jeg bare lod den være, så kom den til sidst. Hvad grunden til var at den gjorde det samme på min egen kan jeg ikke svare på xD meget meget mærkeligt... men tænkte så at jeg bare lod den HP Pavilion tænke igennem.. da min egen PC jo kom videre til sidst...

MEN! det gjorde den ikk.. tværtimod lukkede den ned igen.. og nu når jeg dårligt at tænde PC'en før den går ud.. Hvad BIIIIB sker der?? og er der nogle der har oplevet dette problem før? og endnu bedre hvis folk kan fortælle mig fejlen :)

Har smidt 200 point - Da jeg ikke kan give mere.. Håber det er nok...

Hilsen Jannich..
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2012 - 15:36 #1
hent hirens og lav den som en bootbar cd eller dvd

der ligger alle programmer til at fjerne sådan noget skrammel

http://www.hiren.info/pages/bootcd

hentes her næsten ned i bunden zip

http://www.hirensbootcd.org/download/

du kan vælge win xp mode så du har billede på

ofte ligger rootkits gemt i gendannelses punkterne - så fjern dem og lav et nyt efter den kører

du kan også fra denne cd fjerne partitioner og oprette igen hvilket du muligvis bør gøre

m.v.h
Avatar billede Tigerjaay Nybegynder
02. oktober 2012 - 15:57 #2
Jamen hvad vil det hjælpe hvis jeg ikke engang kan boote fra CD'en?? :)
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2012 - 16:15 #3
ja det er rigtig den overså jeg lige

tjek lige med et nyt batteri på budkortet - koster 30 kr. hvis du er heldig

det kunne jo godt være det at den ikke har srøm nok til det

tag så meget fra som muligt og start op på et minimum af ting
bundkort graffik og ikke andet
kommer der så noget på den

m.v.h
Avatar billede Tigerjaay Nybegynder
02. oktober 2012 - 16:19 #4
Tænker du på et bios batteri??
Får det har jeg lige skiftet idag..
Godt nok er det et jeg selv har lodet sammen.. Da jeg ikke lige kan finde sådan en model andet end i spanien.. og tør jeg ikke risikere og bestille fra ;)
Så jeg lavede det selv xD
Men det virkede heller ikke..

Men kan lige prøve og tage ALT fra undtagen bunkort og grafik..
Hvad med harddisken? tænker det må da være vigtigt for at kunne komme videre ;) hehe..
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2012 - 17:36 #5
for at finde ud af om den kan starte bundkortet op

bios og så videre - det kan jo være en defekt harddisk ikke

det er for at udelukke

m.v.h
Avatar billede Tigerjaay Nybegynder
02. oktober 2012 - 21:16 #6
@treatmenice Det var en defekt harddisk!!

Du er genial! mange tak for din hjælp. smid et svar til point ;)
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2012 - 07:31 #7
ok
det kunne som også bare have været et stik der drillede

held og lykke med projektet

m.v.h