Avatar billede soogco1 Nybegynder
02. oktober 2012 - 00:08 Der er 1 kommentar

Mac eller Pc til Photoshop, 3ds Max und so weiter og hvilken konfiguration?

Spørgsmålet er der som så ikke så meget nyt i - det er den evige kamp mellem de to. Men jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre fra een/eller mange ;-) der er pro 3d/photoshopper haj og meget gerne fra een der laver hardcore workstations. Budgetet er en 0-40.000. Grafikkort er djævle og lige så processorer da nyhedsværdien ofte skruer prisen op (vil jeg jo mene), men ikke tilsvarende ydelsen...så her må man meget gerne have i mente at maskinen ikke nødvendigvis skal have den siiiidste nye del. Men da man er nørd skal det naturligvis spille max. Min sidste pc er efterhånden en gammel sag - der blev bygget af Dell:

Dell 690
Intel Xeon Cpu E5345 2.33 Ghz ( 2 processors)
Ram: 12 GB
Scsi Harddiske - Raid 271 GB - kan ikke lige finde mere info
2xNvidia Quadro FX3450/4000 SDI

Jeg anvender min maskine til:

Photoshop (meget)
3d Max (Meget)
Aftereffects og Premiere (mere og mere)
Spil...er der meget sjældent tid til...men kunne da være hyggeligt ind i mellem

Men Mac vs Pc er stadig et spørgsmål ;-)

Håber nogen kan hjælpe!!

På forhånd 1000 tak

Mvh Morten
Avatar billede oxonium2000 Nybegynder
11. december 2012 - 19:44 #1
hvis du gerne vil blive bedre til Photoshop: http://www.vedk.dk