Avatar billede .zeke Nybegynder
01. oktober 2012 - 09:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Computer laver underlige hak - fejlsøgning?

Hej,

Min computer er begyndt at lave nogle underlige hak, og det kommer og går ret tilfældigt.
Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal fejlsøge, jeg har kørt memtest86 og en SSD scanner for at se efter fejl. Der er dog ikke blevet fundet noget, på nogle af dem.

Den måde "hakne" forekommer på, er at hele computeren bare staller i et tidrum, nogle gange op til flere sekunder. Lyden og alt andet stopper sammen med den, og intet fungerer mens den er i "hak".

Jeg vil meget gerne have hjælp til, at finde den fejl. Jeg formaterede min PC for ikke lang tid siden, for at se om det hjalp - men desværre forsvandt fejlen ikke. (derfor tror jeg den er hardware relateret)

Mvh
Zeke
Avatar billede 220661 Ekspert
01. oktober 2012 - 10:31 #1
Hej zeke
Prøv at have joblisten åben under processer når fejlen opstår.
Der må være en tjeneste/program der sluger rigtig meget i de splitsekunder.
Skriv lige hvilken tjeneste det er, så skal vi prøve at finde et løsningsforslag.
Avatar billede .zeke Nybegynder
16. oktober 2012 - 17:25 #2
Det viste sig at være en driver der ikke fungerede korrekt, fandt aldrig ud af hvilken. Efter en gennemgang og opdatering af alt, så kom det på plads.