Avatar billede Slettet bruger
30. september 2012 - 17:44 Der er 5 kommentarer

Tove Ditlevelvsen - Katten.

Ja jeg sidder med en novelle som hende her forfatteren Tove Ditlevelvsen har lavet. Den hedder katten. Hvis nogen har læst den har jeg et spørgsmål til jer!

1: Hvor vil hun hen med den?
2:hvor tror i hun vil hen med den novelle?

MEGET VIGTIGT!!!
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. september 2012 - 17:53 #1
Well, hvis ikke du "orker" selv at læse den og få noget fornuftigt ud af den, kan du jo altid snyde dig til andres arbejde på sider som http://www.studienet.dk/Opgaver/Tove-Ditlevsen-Katten-75922.aspx ikke sandt?
Avatar billede claes57 Ekspert
30. september 2012 - 18:01 #2
jeg kan godt lide opgaven:
1) definitivt - 'hvor vil hun hen med det' - ikke noget med at gætte - der er kun et rigtigt svar (må stå en en selvbiografi)
2) lal - 'hvor tror I, hun vil hen...' er det, man faktisk kan svare på, og alle svar er rigtige - det er jo, hvad du tror - og læreren kan ikke modsige din tro (men måske have en anden).
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2012 - 18:25 #3
Har godt nok læst den, men har svært ved at sætte mig ind i hendes noveller eller at forstå dem.. :)
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2012 - 18:27 #4
Hvad mener du med "må stå en en selvbiografi" ?
Avatar billede claes57 Ekspert
30. september 2012 - 20:00 #5
ud fra "hvor vil hun hen med det" det er der ingen ud over hende selv, der ved - så hvis det ikke er beskrevet i en selvbiografi, så er det en ting, som er ukendt for resten af menneskeheden. Der går vi så ind på spg 2, "hvor tror du", og det kan man så gætte på - men det første er helt umuligt at svare på hvis ikke konen selv har svaret på det.
Du må meget gerne give svaret på #1 fra din lærer - der er en og kun en løsning - og bare sig, at svar skal være med litteraturhenvisning  (ingen gæt - kun facts).