Avatar billede jacob_lunding Nybegynder
27. september 2012 - 09:12 Der er 7 kommentarer

ekstra skærm til laptop

Hej

Jeg har en Lenovo R61, og en ekstra skærm. Det virker helt fint at slutte skærmen til, så jeg får billede på den ekstra skærm eller det samme billede på begge skærme.

Der hvor jeg arbejder har jeg imidlertid set folk have to skærme (godt nok til en stationær) med forskellige skriveborde, så man kunne arbejde på forskellige ting samtidig.

Det gad jeg godt kunne herhjemme. Men er det muligt med det setup, altså med laptopen egen skærm og en ekstra? I Win XP?

vh
Jacob
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
27. september 2012 - 09:20 #1
Følger lige med da jeg er nysgerrig om emnet :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. september 2012 - 09:51 #2
Højreklik på skrivebordet, vælg egenskaber, vælg fanebladet Indstillinger, klik på ekstraskærmen (2), sæt flueben i Udvid Windows-skrivebordet over til denne skærm.
Avatar billede jacob_lunding Nybegynder
27. september 2012 - 10:02 #3
Hej Michael

Det har jeg forsøgt. Nu har jeg skærmbilledet på laptop'en, og baggrundsbilledet på den anden skærm. Når jeg trykker "identificer", viser den 1 på laptop'en og 2 på den anden.

Men kan ikke komme til at gøre noget på/ med skærm (2)
Avatar billede jacob_lunding Nybegynder
27. september 2012 - 10:06 #4
Så virker det... Jeg fandt ind i Lenovos egen skærmstyrings software, og lavede ændringerne der. Måske var det i konflikt med windows'...
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. september 2012 - 10:35 #5
#3
Det var fordi du havde skærmen i "den forkerte" side. Havde du taget musen den anden vej havde det fungeret. Men det havde du kunne ændre ved at trække/slippe skærmen til højre eller venstre, i indstillinger.
Avatar billede jacob_lunding Nybegynder
27. september 2012 - 11:05 #6
Ah.... Det giver god mening. Tak for hjælpen. Hvis du laver et svar, får du point :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. september 2012 - 11:09 #7
Ellers tak, samler ikke på point. Læg selv et svar og accepter svaret, så spørgsmålet bliver lukket.