Avatar billede jbob Nybegynder
26. september 2012 - 08:58 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Bedste grafikort under 2.000 kr. til premiere, after effects og photoshop

Jeg er ude efter et nyt grafikkort til max 2.000 kr. - har p.t. kig på:

MSI GTX 570:
http://us.msi.com/product/vga/N570GTX-Twin-Frozr-II-OC.html

ASUS GTX 660:
http://www.asus.dk/Graphics_Cards/NVIDIA_Series/GTX660DC22GD5/#specifications

GTX 570 har 320 bits memory interface, mens 660'eren kun har 192. Tilgengæld har 660'eren mere ram og flere CUDA cores.

Hvad er bedst? Er der noget ander der er bedre til prisen?
Avatar billede jokkejensen Novice
26. september 2012 - 09:03 #1
du vil ikke kunne mærke nogen forskel, der er rigeligt at power i begge til hd premiere. Der er vist kun lidt simple 3d rendering i after effects.

Overvej SSD disk, flere ram og en fornuftig fler kernet CPU.

/J
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2012 - 09:42 #2
jeg har nvidia gtx 570 der kører alt

du kan også overclocke det HVIS du er godt kølet

mis afterburner 2.2.4
+ denne her

msi kombustor 2.4

http://www.fudzilla.com/reviews/item/21108-nvidia-gtx-570-review

fint kort

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2012 - 09:51 #3
Avatar billede jbob Nybegynder
27. september 2012 - 11:14 #4
Tak for svar. Det lyder som om jeg ligeså godt kan tage et mindre kort fx et GTX 550 ti til ca. 1000 kr.??:

http://us.msi.com/product/vga/N550GTX-Ti-M2D1GD5-OC.html#?div=Specification
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2012 - 11:31 #5
nej det ville jeg ikke gøre
ofte er billigere kort jo hurtigere til at løbe varme eller ikke at kunne følge med nyere spil
man skal også være lidt fremtidssikret

mit forslag til dig er nvidia gtx 570 du kan overclocke med de programmer jeg foreslog dig

men det vil altid være din afvejning af penge og så videre der afgør dit valg

m.v.h
Avatar billede jbob Nybegynder
30. september 2012 - 12:07 #6
Tak for indspark - læg gerne svar begge for point!
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2012 - 12:24 #7
så vent lige på den anden ok

m.v.h
Avatar billede jokkejensen Novice
04. oktober 2012 - 17:10 #8
takker for i ventede, men bare luk hvis jeg halter :)