24. september 2012 - 17:19Der er
7 kommentarer og 1 løsning
Skærmstørrelse - android apps
Jeg skal på kursus i at lave apps til android i overmorgen. På kurset er der mulighed for at udvikle sin egen app.
Jeg vil gerne have grafikken klar inden kurset, så jeg bruger tiden på kurset mest optimalt, men jeg er usikker på, hvilken skærmstørrelse, jeg skal gå efter.
Hvilken skærmstørrelse er den mest optimale, hvis man gerne vil designe til flest mulige brugere?
Se på de forskellige fabrikater, og deres opløsning.
HTC One X 1280*720
Samsung Galaxy S3 1280*720
Samsung Galaxy Tan 10.1 1280*800
Det er nok det nærmeste du kommer på standarden 1280+720/768/800
Men skulle det blive nødvendigt kan der sikkert skaleres afhængig af opløsningen på de forskellige modeller. Så længe det ikke bliver alt for afvigende fra dit opiginal billede.
Tak for hjælpen, jensenjs. Jeg tolker dit svar som, at hvis jeg laver min grafik til 1280*720, så er jeg ret sikker på, at den kan passe til de fleste mobiler. Hvis det er ret rigtigt forstået, så bekræft med et svar, så får du pointene!
Jeg tror det er det jeg ville gøre ud fra egne erfaringer.
Jeg kan som sagt ikke helt garanterer det, men det var ud fra den model jeg selv brugte da jeg arbejde med udvikling. Mest for at få det bedste billede i det format der var mest udbredt, og så skalerer. Hvis det var helt hen i vejret lavede jeg et større/mindre billede udover. Men det var der også stor forskel på opløsningen, fra 640*480 til 1280*768 det var for store spring.
Tillykke med jobbet. Dejligt at der trods alt er nogen, der får nyt job, nu mens nyhederne svømmer over med sørgelige historier om de ledige.
Men øv, at du ikke kommer. Det havde været hyggeligt at møde min hjælpende ånd! :)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.